Världspremiär för Lombardi

Lombardi converting machinery presenterar en maskinnyhet på Labelexpo-mässan i Bryssel. På bilden syns flexopressen Syncroline.

På Labelexpo blir det världspremiär för Lombardi med en flexopress som riktar sig mot konverterare av flexibla förpackningar i mellansegmentet.

Italienska maskintillverkaren Lombardi kommer att ta ton i tre segment på Labelexpo i Bryssel. De erbjuder främst smalbaniga maskiner som etikettpressar och hybridmaskiner, men även efterbehandlingsutrustning för en rad olika applikationer.

Hybridpress och efterbehandling

I ett urval ses den helt servostyrda flexopressen Syncroline, och inkjetpressen tillika hybriden Digistar. Hybridpressen kombinerar digital- och flexotryck. Den kommer stå och producera på mässan utrustad med företagets sortimentet inom efterbearbetning.

Premiär för flexopress

Esset i rockärmen blir Invicta i2 som tar plats i Lombardis redan befintliga sortiment med samma namn. Flexopressen får världspremiär på den europeiska etikettmässan. Tillverkaren skriver att maskinen är skapad för att kunna producera högkvalitativa flexibla förpackningar i mellansegmentet.

Robust stomme

Enligt företaget handlar det om en stark och robust maskinstruktur som är byggd på en 50 millimeter tjock ram. Pressen kommer med direkt motordrivna tryckvalsar och banbredden är maximalt 1100 millimeter. Enligt Lombardi är maskinen den enda på marknaden som når upp till formatet en kvadratmeter tryckt material.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: