Wrapfolie i fokus på kundevent

PUBLICERAD: 18 september 2019
UPPDATERAD: 18 september
Emil Gillmor utlovar ett givande event där den nya wrapfolien 3M 2080 står i rampljuset.

KA Olsson & Gems bjuder in till ett lanseringsevent med talare och prova på-wrapping. I centrum står 3M:s nya wrapfolie som går att kallsträcka och även kommer med en skyddsliner.

Torsdagen den 3 oktober bjuder KA Olsson & Gems in till ett halvdagsevent i sina lokaler med showroom, lager och utbildningshall i Mölndal. De välkomnar både befintliga och nya kunder som arbetar med någon form av folie, och främst de som helfolierar fordon.

Besökarna får foliera

Eventet arrangeras i och med lanseringen av 3M:s nya wrapfolie 2080.

– Vi inleder med mat från en food truck vid ankomst, fortsätter vidare med tour av lokalerna. Sedan kör vi vidare med genomgång av den nya wrapfolien 3M 2080 – fördelar, nya egenskaper och så vidare. Detta följs av en demo med en expert från 3M. Besökarna kommer även att få möjlighet att montera folien själva. Samtidigt kommer det att hållas lite tävlingar och utlottning, säger Emil Gillmor, säljare inom Folie och digitalt på KA Olsson & Gems.

Folie med skyddsliner

Vad ser du som de stora fördelarna med wrapfolien?

– Att man har tagit det bästa från 3M 1080 och 1380 samt adderat nya egenskaper för att skapa fantastiska 3M 2080. Alla blanka kulörer har en skyddsliner som motverkar repor och flammig finish. Folien går att kallsträcka på ett sätt man inte kunnat göra tidigare. Formbarheten är förbättrad med hjälp av unika lager i folien, detta gör att du enklare kan sträcka och tänja folien, säger han och tillägger att garantin på folien är förlängd upp till 8 år, vilket är den längsta på marknaden.

Sista anmälningsdatumet är satt till 20 september, men KA Olsson & Gems utlovar att de även kommer hålla öppet för sista chansen-anmälningar under några extra dagar.

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Summa automatiserar arbetsflödet för skärning inline

Summa visade bland annat inlinelösningar med iläggare till sina digitala skärbord och textillaserskärare under Fespa.
_DSC0109

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5