Wrapfolie i fokus på kundevent

Emil Gillmor utlovar ett givande event där den nya wrapfolien 3M 2080 står i rampljuset.

KA Olsson & Gems bjuder in till ett lanseringsevent med talare och prova på-wrapping. I centrum står 3M:s nya wrapfolie som går att kallsträcka och även kommer med en skyddsliner.

Torsdagen den 3 oktober bjuder KA Olsson & Gems in till ett halvdagsevent i sina lokaler med showroom, lager och utbildningshall i Mölndal. De välkomnar både befintliga och nya kunder som arbetar med någon form av folie, och främst de som helfolierar fordon.

Besökarna får foliera

Eventet arrangeras i och med lanseringen av 3M:s nya wrapfolie 2080.

– Vi inleder med mat från en food truck vid ankomst, fortsätter vidare med tour av lokalerna. Sedan kör vi vidare med genomgång av den nya wrapfolien 3M 2080 – fördelar, nya egenskaper och så vidare. Detta följs av en demo med en expert från 3M. Besökarna kommer även att få möjlighet att montera folien själva. Samtidigt kommer det att hållas lite tävlingar och utlottning, säger Emil Gillmor, säljare inom Folie och digitalt på KA Olsson & Gems.

Folie med skyddsliner

Vad ser du som de stora fördelarna med wrapfolien?

– Att man har tagit det bästa från 3M 1080 och 1380 samt adderat nya egenskaper för att skapa fantastiska 3M 2080. Alla blanka kulörer har en skyddsliner som motverkar repor och flammig finish. Folien går att kallsträcka på ett sätt man inte kunnat göra tidigare. Formbarheten är förbättrad med hjälp av unika lager i folien, detta gör att du enklare kan sträcka och tänja folien, säger han och tillägger att garantin på folien är förlängd upp till 8 år, vilket är den längsta på marknaden.

Sista anmälningsdatumet är satt till 20 september, men KA Olsson & Gems utlovar att de även kommer hålla öppet för sista chansen-anmälningar under några extra dagar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: