Grafkom: ”Arbetsflöden blir allt viktigare”

PUBLICERAD: 25 september 2019
UPPDATERAD: 25 september
12 av de 32 talare som väntas dela med sig av sin expertkunskap inom arbetsflöden under Workflow Summit.
12 av de 32 talare som väntas dela med sig av sin expertkunskap inom arbetsflöden under Workflow Summit.

Grafkom arrangerar Europas största evenemang om arbetsflöden, tryck- och publicering. 200 personer från den grafiska branschen samlas i Stockholm den 12 november. – Arbetsflöden blir allt viktigare, säger Magnus Thorkildsen, vd på norska Grafkom.

Grafkoms nätverk organiserar återigen Workflow Summit den 12 november i Stockholm. Det är ett event tillägnat att prata om arbetsflöden (programvara för utskrift och efterbehandling) och automatisering inom tryck- och publiceringsbranschen.

– Arbetsflöden blir allt viktigare, säger Magnus Thorkildsen, vd på norska Grafkom och fortsätter:

– För att hålla sig uppdaterad om utvecklingen som sker i den grafiska branschen, är detta ett tema som alla företag på alla marknader bör ha med på sin agenda. Och det finns ingen händelse i Europa som samlar så många experter inom detta som Workflow Summit.

32 talare inbjudna

Det kommer ges både tips och tricks om nya innovationer som kan komma att förändra landskapet för medieproduktion, skriver Grafkom i ett pressmeddelande.

Över 30 talare är inbjudna för att dela med sig av konkret kunskap om arbetsflöden och automatiseringslösningar. Under dagen diskuteras bland annat: Automatisering av arbetsflöden, utskrifts- och publicerings-API, prepress och medieproduktion, web2print och e-handel.

Deltagare från hela Europa

Grafkom uppskattar att över 200 deltagare från hela Europa kommer att delta under eventet. Under förra året kom deltagare från 13 olika länder, och allt tyder på att årets evenemang kommer att blir ännu mer internationellt.

Läs vidare

Ricoh avslöjar planerna för Drupa

Ricohs planer för Drupa 2024 är färdiga. Nu avslöjar tillverkaren vad besökarna har att vänta sig.
Ricoh-messe-2024

Signcom startar inspirerande evenemangsserie

Den grafiska återförsäljaren Signcom startar en serie med sammankomster för att inspirera skylt- print- och dekortillverkare till utveckling. Första temat handlar om hur UV-print kan revolutionera företagens arbete med fönsterdekor.
Simon-Nyman

Canon lanserar tonerpress: ”Höjer ribban för produktivitet”

En nykomling väntar i imagePRESS-familjen. Den arkmatade tonerpressen sätter enligt Canon en ny standard för produktionstryck. Maskinen skriver ut 100 sidor i minuten oavsett mediatyp och har flera automatiserade funktioner för att frigöra tid för operatören. Samtidigt har urvalet av utskriftsmaterial blivit bredare.
IMG_1502

Smarta system av aluminiumprofiler

Foga System showar loss på mässan med aluminiumprofilsystem för användning till områden som butiksinredning, mässor, utomhusreklam och industriella miljöer.
Foga4

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)