
Grafkom arrangerar Europas största evenemang om arbetsflöden, tryck- och publicering. 200 personer från den grafiska branschen samlas i Stockholm den 12 november. – Arbetsflöden blir allt viktigare, säger Magnus Thorkildsen, vd på norska Grafkom.
Grafkoms nätverk organiserar återigen Workflow Summit den 12 november i Stockholm. Det är ett event tillägnat att prata om arbetsflöden (programvara för utskrift och efterbehandling) och automatisering inom tryck- och publiceringsbranschen.
– Arbetsflöden blir allt viktigare, säger Magnus Thorkildsen, vd på norska Grafkom och fortsätter:
– För att hålla sig uppdaterad om utvecklingen som sker i den grafiska branschen, är detta ett tema som alla företag på alla marknader bör ha med på sin agenda. Och det finns ingen händelse i Europa som samlar så många experter inom detta som Workflow Summit.
32 talare inbjudna
Det kommer ges både tips och tricks om nya innovationer som kan komma att förändra landskapet för medieproduktion, skriver Grafkom i ett pressmeddelande.
Över 30 talare är inbjudna för att dela med sig av konkret kunskap om arbetsflöden och automatiseringslösningar. Under dagen diskuteras bland annat: Automatisering av arbetsflöden, utskrifts- och publicerings-API, prepress och medieproduktion, web2print och e-handel.
Deltagare från hela Europa
Grafkom uppskattar att över 200 deltagare från hela Europa kommer att delta under eventet. Under förra året kom deltagare från 13 olika länder, och allt tyder på att årets evenemang kommer att blir ännu mer internationellt.