Nytt skyltsystem under öppet hus

PUBLICERAD: 30 september 2019
UPPDATERAD: 30 september
Nya produkter, bland annat ett skyltsystem kommer lanseras i samband med eventet 10 oktober.

Maxdialog och Blickpunkt Exponering bjuder in till invigning av sina nya lokaler och lanserar på samma gång en portabel led-ljusvägg.
– För slutanvändaren en pålitligare produkt med färre delar och ett snabbare och enklare montage. Funktioner som helt saknar motstycke på marknaden, utlovar säger Jan Lundemo, projektledare på Maxdialog.

Eventet skrider till verket i Stockholm. Det är företagen Maxdialog och Blickpunkt Exponering AB som bjuder in kunder, leverantörer och kollegor i branschen till ett öppet hus. Samtidigt passar de på att inviga sina nya lokaler.

Allt i huset

Jan Lundemo, projektledare på Maxdialog, säger att de kommer presentera Stockholms närmaste och mest kompletta utställning – produktion och ateljé för storformatsproduktion. Made in Bromma med ”Allt i huset.

– Vi kommer presentera nya produkter, bland annat världspremiär för Quick Basic ljusvägg, en portabel led-ljusvägg med helt integrerad kabeldragning. För slutanvändaren en pålitligare produkt med färre delar och ett snabbare och enklare montage. Funktioner som helt saknar motstycke på marknaden.

Många partner på plats

Eventet hålls på kvällen den 10 oktober under temat Oktoberfest.

– Där kommer partners som Forever Factory, Rent Event, Utsikt kommunikation, DxRacer, LaddApp, Nordisk Idrottsreklam AB, Boka en truck med flera visa en del av sina tjänster och produkter som LED-Up, Gif-o-Mat, racingsimulator, eventapplikationer med mera. Till detta serveras passande dryck och tilltugg.

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Det blåser kring Canons nya tillval för flatbäddsskrivare

Kunder med nuvarande Canon Arizona 1300-serien kan uppgradera sin skrivare till den senaste FLXflow-teknikversionen, inklusive tillvalsfunktionerna Float och Instant Switch.
Arizona-1300-FLXflow_Hero1

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922