Nytt skyltsystem under öppet hus

PUBLICERAD: 30 september 2019
UPPDATERAD: 30 september
Nya produkter, bland annat ett skyltsystem kommer lanseras i samband med eventet 10 oktober.

Maxdialog och Blickpunkt Exponering bjuder in till invigning av sina nya lokaler och lanserar på samma gång en portabel led-ljusvägg.
– För slutanvändaren en pålitligare produkt med färre delar och ett snabbare och enklare montage. Funktioner som helt saknar motstycke på marknaden, utlovar säger Jan Lundemo, projektledare på Maxdialog.

Eventet skrider till verket i Stockholm. Det är företagen Maxdialog och Blickpunkt Exponering AB som bjuder in kunder, leverantörer och kollegor i branschen till ett öppet hus. Samtidigt passar de på att inviga sina nya lokaler.

Allt i huset

Jan Lundemo, projektledare på Maxdialog, säger att de kommer presentera Stockholms närmaste och mest kompletta utställning – produktion och ateljé för storformatsproduktion. Made in Bromma med ”Allt i huset.

– Vi kommer presentera nya produkter, bland annat världspremiär för Quick Basic ljusvägg, en portabel led-ljusvägg med helt integrerad kabeldragning. För slutanvändaren en pålitligare produkt med färre delar och ett snabbare och enklare montage. Funktioner som helt saknar motstycke på marknaden.

Många partner på plats

Eventet hålls på kvällen den 10 oktober under temat Oktoberfest.

– Där kommer partners som Forever Factory, Rent Event, Utsikt kommunikation, DxRacer, LaddApp, Nordisk Idrottsreklam AB, Boka en truck med flera visa en del av sina tjänster och produkter som LED-Up, Gif-o-Mat, racingsimulator, eventapplikationer med mera. Till detta serveras passande dryck och tilltugg.

Läs vidare

Ensam är stark på vältrimmat digitaltryckeri

Trots pandemins effekter och en vattenläcka som forsade ner i verksamhetens Ricoh-maskin, står Exellent starkt. Med nya lokaler och en optimerad maskinpark ser framtiden ljus ut för enmanstryckaren Ola Alm i Stockholm.
1-Exellent

Ricoh ingår partnerskap för att utvidga storformatsportföljen

Ricoh Europe har ingått ett strategiskt partnerskap med Flora Digital, en kinesisk tillverkare av flatbädds- och bläckstråleskrivare i storformat. Tillsammans kommer de att fokusera på att utöka och diversifiera Ricoh Europes produktportfölj med smidiga storformatsystem för grafik, interiörer och industriella marknader.
Ricoh-Flora

Hasler vill erbjuda toppkvalitet till vettig prislapp

Skärbordstillverkaren Hasler har som motto att leverera produkter av högsta kvalitet till ett rimligt pris. Under hösten blev det klart att Marabu är ny försäljningspartner i Skandinavien. Sign&Print har intervjuat grundaren och vd:n Marc Hasler om företagets inträde på den skandinaviska marknaden.
Hasler 1

Dubbeltema i nya numret av Sign&Print

Årets sista nummer av Sign&Print har landat i brevlådorna. Den här gången har vi tittat närmare på hur de mindre tryckerierna jobbar, men det blir även extra mycket läsning om olika efterbehandlingslösningar.
IMG_0694

Senaste nytt

Ensam är stark på vältrimmat digitaltryckeri

Trots pandemins effekter och en vattenläcka som forsade ner i verksamhetens Ricoh-maskin, står Exellent starkt. Med nya lokaler och en optimerad maskinpark ser framtiden ljus ut för enmanstryckaren Ola Alm i Stockholm.
1-Exellent

Ricoh ingår partnerskap för att utvidga storformatsportföljen

Ricoh Europe har ingått ett strategiskt partnerskap med Flora Digital, en kinesisk tillverkare av flatbädds- och bläckstråleskrivare i storformat. Tillsammans kommer de att fokusera på att utöka och diversifiera Ricoh Europes produktportfölj med smidiga storformatsystem för grafik, interiörer och industriella marknader.
Ricoh-Flora

Muller Martini köper Hunkeler

Efter noggrant övervägande har familjerna bakom de två företagen beslutat att slå samman Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Hasler vill erbjuda toppkvalitet till vettig prislapp

Skärbordstillverkaren Hasler har som motto att leverera produkter av högsta kvalitet till ett rimligt pris. Under hösten blev det klart att Marabu är ny försäljningspartner i Skandinavien. Sign&Print har intervjuat grundaren och vd:n Marc Hasler om företagets inträde på den skandinaviska marknaden.
Hasler 1