Konica Minolta fortsätter in på etikettmarknaden

Konica Minolta gjorde många affärer på etikettmässan Labelexpo i Bryssel.

Efter köpet av MGI har Konica Minolta accelererat sin inbrytning på marknaden för digitaltryckta etiketter.

MGI:s maskiner har typiskt varit kännetecknade av att hålla en hög kvalitet, medan Konica Minolta har mer av det industriella kunnande som krävs för att få konkurrenskraftiga hastigheter.

Med nya AccurioLabel 230, som lanserades på Labelexpo i Bryssel, har de fått en maskin som de facto är nästan dubbelt så snabb som sin föregångare. Med över 20 meter per minut lyckades nu också Konica Minolta få det att rassla till i orderböckerna. Sju linor såldes under mässan – de flesta till Tyskland men även några till Frankrike och Italien.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: