McDonalds vill modernisera gästupplevelsen på sina restauranger genom att installera nya digitala skyltar i sin drive-thru.
Hamburgerkedjan McDonalds gick tidigare i år ut med att de kommer storsatsa i Sverige, bland annat genom att modernisera sin drive-thru. Tillsammans med Visual Art ska nya digitala menytavlor installeras, som kedjan kommer kunna reglera innehållet på utifrån till exempel tid på dygnet eller specifika kampanjer.
– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, Digital Lead, på McDonalds i Sverige.
Samma mjukvara överallt
Visual Art står bakom mjukvaran, VA Player, som även används för restaurangernas andra skärmsystem.
– Det finns en enorm utvecklingspotential i att effektivisera och kundanpassa köpprocessen med hjälp av digitala skyltar, säger Pontus Meijer, Business Area Director på Visual Art.
Tre restauranger klara
Hittills har installationen nått tre restauranger i Sverige, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba. Men planen är att samtliga skyltar ska upp under 2020.