McDonalds digitaliserar beställning av burgare

PUBLICERAD: 16 oktober 2019
UPPDATERAD: 16 oktober
Samtliga McDonalds drive-thru i Sverige kommer uppgraderas med nya, digitala skyltar.

McDonalds vill modernisera gästupplevelsen på sina restauranger genom att installera nya digitala skyltar i sin drive-thru. 

Hamburgerkedjan McDonalds gick tidigare i år ut med att de kommer storsatsa i Sverige, bland annat genom att modernisera sin drive-thru. Tillsammans med Visual Art ska nya digitala menytavlor installeras, som kedjan kommer kunna reglera innehållet på utifrån till exempel tid på dygnet eller specifika kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, Digital Lead, på McDonalds i Sverige.

Samma mjukvara överallt

Visual Art står bakom mjukvaran, VA Player, som även används för restaurangernas andra skärmsystem. 

– Det finns en enorm utvecklingspotential i att effektivisera och kundanpassa köpprocessen med hjälp av digitala skyltar, säger Pontus Meijer, Business Area Director på Visual Art.

Tre restauranger klara

Hittills har installationen nått tre restauranger i Sverige, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba. Men planen är att samtliga skyltar ska upp under 2020.

Läs vidare

Skärmar för digital skyltning i fokus

Spångaföretaget SwedX ägnar sig åt alla möjliga typer av digital skyltning och har stora namn som Audi, Toyota och Novotel Hotels bland sina kunder.
B695D95B-3377-4738-B5B2-39D9A6BE259A (002)

Visual Art ska stärka kommunikation hos Mathem

Visual Art levererar digitala lösningar till Mathem, som arbetar med livsmedelsförsäljning över internet. Målet är att skapa en mer attraktiv arbetsplats och skapa tydlig intern kommunikation.
mathem

Multiq utser ny vd

Multiq utser Henrik Esbjörnson till ny vd för bolaget. Henrik har de ledaregenskaper som vi efterfrågar, säger Lars Pålsson, styrelseordförande i Multiq. 
VD

Ikea: ”Vi är bara i början av den här resan”

Inom Ikea diskuteras användningen av digital skyltning flitigt. Men enligt Mikael Andersson, digital manager på Ikea Sverige, finns det fortfarande mycket mer att göra på denna front.
Various

Senaste nytt

Gibon bjuder in till öppet hus

Gibon i Borås bjuder in till Grafiska dagarna, 6–8 december, och bullar upp med förädlingsmöjligheter och efterbehandling till besökarna.
Gibon

Signcom breddar det pvc-fria utbudet

Signcom blir återförsäljare för Taya Groups pvc-fria bannermaterial i Kavalan-serien. De två parterna har ingått ett distributionssamarbete som börjar gälla omgående.
Signcom Kavalan

Först i Europa med prisbelönt flatbädd

Screenbolaget i Stockholm är först ut i Europa med Vanguards nya flatbäddsskrivare som premiärvisades på Fespa i maj. Investeringen ska möta förändrade marknadskrav och ett ökat behov av digital produktion i hög volym.
Oscar Lagerstedt_media

Gop utökar med pappersbaserat

Kungsbackaföretaget Gop får distributionsrätt i Skandinavien för två av Swedboards pappersbaserade premiumskivor för den grafiska displaybranschen. Avtalet ska innebära ett ännu bredare erbjudande av välkända varumärken inom detta segment. 
Gop Swedboard 2.1