McDonalds digitaliserar beställning av burgare

PUBLICERAD: 16 oktober 2019
UPPDATERAD: 16 oktober
Samtliga McDonalds drive-thru i Sverige kommer uppgraderas med nya, digitala skyltar.

McDonalds vill modernisera gästupplevelsen på sina restauranger genom att installera nya digitala skyltar i sin drive-thru. 

Hamburgerkedjan McDonalds gick tidigare i år ut med att de kommer storsatsa i Sverige, bland annat genom att modernisera sin drive-thru. Tillsammans med Visual Art ska nya digitala menytavlor installeras, som kedjan kommer kunna reglera innehållet på utifrån till exempel tid på dygnet eller specifika kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, Digital Lead, på McDonalds i Sverige.

Samma mjukvara överallt

Visual Art står bakom mjukvaran, VA Player, som även används för restaurangernas andra skärmsystem. 

– Det finns en enorm utvecklingspotential i att effektivisera och kundanpassa köpprocessen med hjälp av digitala skyltar, säger Pontus Meijer, Business Area Director på Visual Art.

Tre restauranger klara

Hittills har installationen nått tre restauranger i Sverige, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba. Men planen är att samtliga skyltar ska upp under 2020.

Läs vidare

Kan bli den största europeiska Fespa-mässan någonsin

FESPA och European Sign Expo 2024 är bara dagar bort, och mässorna förbereder sig för att visa sina senaste produkter och lösningar inom skyltning och visuell kommunikation.
European_Sign_Expo-800x532-1

Modersmålet en fördel i kampen om kunderna

Många kunder uppskattar att medarbetarna på Detalj Reklam & Tryckeri kan turkiska. Just språket kan vara en affärsmässig fördel. Samtidigt har tryckeriet nästan inga svenska kunder.
collage-linne-detalj-reklam

Efter konkurserna: Brand Factory förvärvar konkurrenter

Knappt har dammet lagt sig efter konkursen av Brand Factory Print och dess moderbolag innan systerbolaget Brand Factory Scandinavia öppnar plånboken. Företaget förvärvar nu två firmor inom ljusreklam och skyltning.
imagon-miehet-kyltti-800

Zeta Display och Dooh Click finalister i Digital Signage Awards

Digital Signage Awards har utsett finalisterna till 2024 års tävling. Bland de nominerade finns de digitala skyltföretagen Dooh Click och Zeta Display från Sverige.
FotoJet-(29)

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5