McDonalds digitaliserar
beställning av burgare

Samtliga McDonalds drive-thru i Sverige kommer uppgraderas med nya, digitala skyltar.

McDonalds vill modernisera gästupplevelsen på sina restauranger genom att installera nya digitala skyltar i sin drive-thru. 

Hamburgerkedjan McDonalds gick tidigare i år ut med att de kommer storsatsa i Sverige, bland annat genom att modernisera sin drive-thru. Tillsammans med Visual Art ska nya digitala menytavlor installeras, som kedjan kommer kunna reglera innehållet på utifrån till exempel tid på dygnet eller specifika kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, Digital Lead, på McDonalds i Sverige.

Samma mjukvara överallt

Visual Art står bakom mjukvaran, VA Player, som även används för restaurangernas andra skärmsystem. 

– Det finns en enorm utvecklingspotential i att effektivisera och kundanpassa köpprocessen med hjälp av digitala skyltar, säger Pontus Meijer, Business Area Director på Visual Art.

Tre restauranger klara

Hittills har installationen nått tre restauranger i Sverige, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba. Men planen är att samtliga skyltar ska upp under 2020.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: