McDonalds digitaliserar
beställning av burgare

Samtliga McDonalds drive-thru i Sverige kommer uppgraderas med nya, digitala skyltar.

McDonalds vill modernisera gästupplevelsen på sina restauranger genom att installera nya digitala skyltar i sin drive-thru. 

Hamburgerkedjan McDonalds gick tidigare i år ut med att de kommer storsatsa i Sverige, bland annat genom att modernisera sin drive-thru. Tillsammans med Visual Art ska nya digitala menytavlor installeras, som kedjan kommer kunna reglera innehållet på utifrån till exempel tid på dygnet eller specifika kampanjer.

– Att erbjuda en enkel och snabb beställningsprocess och riktigt goda burgare är det bästa sättet att göra våra McDrive-gäster nöjda, och våra nya digitala skyltar blir en viktig del i detta arbete framåt, säger Rickard Berthold, Digital Lead, på McDonalds i Sverige.

Samma mjukvara överallt

Visual Art står bakom mjukvaran, VA Player, som även används för restaurangernas andra skärmsystem. 

– Det finns en enorm utvecklingspotential i att effektivisera och kundanpassa köpprocessen med hjälp av digitala skyltar, säger Pontus Meijer, Business Area Director på Visual Art.

Tre restauranger klara

Hittills har installationen nått tre restauranger i Sverige, i Åkersberga, Lindvreten och Tumba. Men planen är att samtliga skyltar ska upp under 2020.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Efter två veckor

Några handfasta råd till grafiska branschen kring permittering, sociala avgifter, lån och…

Textiltrycket kommer gå mer lokalt

Epson erbjuder möjligheter för den som vill trycka på textil. Exempelvis en maskin för profilprodukter och två maskinval för de som vill producera t-tröjor och sportkläder. Det flaggas också för fler nyheter. Epsons Richard Garp är övertygad om att vi går mot en klädproduktion som är effektivare, med kortare serier och som sker lokalt.

Publicerat av: