Utökad service hos grafisk leverantör

Spandex Schneidler stärker servicen. På bild syns servicetekniker Kent Svensson.

Spandex Schneidler stärker servicen. På bild syns servicetekniker Kent Svensson.

Spandex Schneidler utökar sin serviceorganisation inom maskinservice och satsar på att förbättra sina leveranser.
– Vi vågar nog säga att vi nu blir Sveriges största serviceorganisation på området, säger Tommy Ruponen, vd.

Spandex Schneidler, totalleverantör av tryckmaskiner och material, växlar upp i verksamheten för att stärka sin servicefunktion ytterligare. De utökar med fler tekniker som svarar direkt på kundsamtal och täcker in delar av landet där de tidigare inte kunnat erbjuda service.

Mer personlig service

Satsningen på service ses som en prioritet och görs för att förkorta svarstiden mot företagets kunder.

– För att maximera kundnyttan kommer två av våra säljare med erfarenhet inom service att få en ”kombo-funktion” – sälj och service. Dessa två certifierade tekniker sköter både service av maskiner och materialbeställning på kundnivå. Samtidigt fortsätter vi utvecklingen av vår webbshop där kunderna enkelt kan beställa och se sin orderhistorik. Det blir kostnadseffektivt i alla led, en personlig service på hög nivå, säger Tommy Ruponen.

Ett nära samarbete för kunden

Inom företagets servicefunktion arbetar i dag sex servicetekniker, en servicekoordinator och en inköpare. Enligt Spandex Schneidler kommer deras tekniker ha ett nära samarbete med säljarna på kundnivå för att erbjuda en helhetslösning för kunden.

– Vi kan nu garantera snabbare service med sex tekniker som täcker in hela Sverige. De har många års erfarenhet och är utbildade och certifierade för att kunna hjälpa kunden med service, reparation och optimering av industrimaskiner, latexprinters, solventskrivare, skärbord och screenutrustning berättar Tommy Ruponen och tillägger:

– De hanterar även RIP-mjukvaror, färgstyrning och produktionsflöden.

Bättre leveranser med egen turbil

I dagsläget har företaget en rikstäckande distribution. För att ge sina kunder en ännu bättre service satsar de på att utöka rundorna för leveranser dörr till dörr – med sin egen turbil.

– Vi har nyligen utökat med flera rundor i de områden där vi har som mest kunder som innebär säkra leveranser dörr till dörr, med en fast leveransdag och som säkrar att varorna levereras hela, skriver Spandex Schneidler.

Här hittar du mer information om vad Schneidler Spandex levererar för varumärken och produkter.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Horizon visade framtidens smarta produktion

Horizon bjöd in till Think Smart Factory i Kyoto, Japan. Det var det första eventet i sitt slag och kunderna fick en försmak på hur ett fullständigt automatiserat arbetsflöde kan integreras i efterbehandlingen. Det avser hela flödet från webborder till färdig produkt med Horizons nya webbaserade plattform iCE Link. Horizon kryddade eventet ytterligare med att demonstrera maskinnyheter.

Publicerat av: