lördag 14. december – vecka 50
Spandex Schneidler stärker servicen. På bild syns servicetekniker Kent Svensson.
Spandex Schneidler utökar sin serviceorganisation inom maskinservice och satsar på att förbättra sina leveranser.
– Vi vågar nog säga att vi nu blir Sveriges största serviceorganisation på området, säger Tommy Ruponen, vd.
Spandex Schneidler, totalleverantör av tryckmaskiner och material, växlar upp i verksamheten för att stärka sin servicefunktion ytterligare. De utökar med fler tekniker som svarar direkt på kundsamtal och täcker in delar av landet där de tidigare inte kunnat erbjuda service.
Satsningen på service ses som en prioritet och görs för att förkorta svarstiden mot företagets kunder.
– För att maximera kundnyttan kommer två av våra säljare med erfarenhet inom service att få en ”kombo-funktion” – sälj och service. Dessa två certifierade tekniker sköter både service av maskiner och materialbeställning på kundnivå. Samtidigt fortsätter vi utvecklingen av vår webbshop där kunderna enkelt kan beställa och se sin orderhistorik. Det blir kostnadseffektivt i alla led, en personlig service på hög nivå, säger Tommy Ruponen.
Inom företagets servicefunktion arbetar i dag sex servicetekniker, en servicekoordinator och en inköpare. Enligt Spandex Schneidler kommer deras tekniker ha ett nära samarbete med säljarna på kundnivå för att erbjuda en helhetslösning för kunden.
– Vi kan nu garantera snabbare service med sex tekniker som täcker in hela Sverige. De har många års erfarenhet och är utbildade och certifierade för att kunna hjälpa kunden med service, reparation och optimering av industrimaskiner, latexprinters, solventskrivare, skärbord och screenutrustning berättar Tommy Ruponen och tillägger:
– De hanterar även RIP-mjukvaror, färgstyrning och produktionsflöden.
I dagsläget har företaget en rikstäckande distribution. För att ge sina kunder en ännu bättre service satsar de på att utöka rundorna för leveranser dörr till dörr – med sin egen turbil.
– Vi har nyligen utökat med flera rundor i de områden där vi har som mest kunder som innebär säkra leveranser dörr till dörr, med en fast leveransdag och som säkrar att varorna levereras hela, skriver Spandex Schneidler.
Här hittar du mer information om vad Schneidler Spandex levererar för varumärken och produkter.
Zetadisplay har nominerats för tre av sina arbeten inom digital skyltning i årets Digital signage awards.
– Vi är positivt inställda att vi kan få flera priser, säger Zetadisplays kommunikationschef Daniel Oelker.
Hanna Jangenfeldt | hanna.jangenfeldt@agi.se| 11. december, 2019
När Konica Minolta nu lanserat sin 140-sidors tonermaskin, så är det väldigt mycket mer än företagets snabbaste
maskin som presenterats. Det är ett helt koncept med minskad service, kvalitetsgranskning av vartenda ark och möjlighet att trycka färdiga liggande A4-broschyrer i maskinen.
Peter Ollén | peter.ollen@agi.se| 10. december, 2019
Signcom lägger nu till Epsons skrivare för vattenbaserat bläck i sin produktportfölj. Något som kommer gynna både kunderna och miljön, enligt Simon Nyman, Product Manager Printer Hardware på Signcom.
Publicerat av:Hanna Jangenfeldt | hanna.jangenfeldt@agi.se| 10. december, 2019
Nya moduler släpps för Heidelbergs digitala tryckmaskiner Versafire EV och EP. Tillsammans med nya funktioner i prepress-programvaran Prinect 2020 ska arbetsflödet nu gå att få ännu mer automatiserat än tidigare.
Publicerat av:Hanna Jangenfeldt | hanna.jangenfeldt@agi.se| 5. december, 2019
Förväntningarna är enorma på den framtida utvecklingen av inkjet, samtidigt som allt det lätta redan är utvecklat. Parallellt finns det ett tryck på att lösningsmedlen ska ersättas med vatten. Så det är stora krav som ställs för framtiden. Det kom fram på årets In Print-mässa i München.
Publicerat av:Peter Ollén | peter.ollen@agi.se| 5. december, 2019
På längre sikt behöver skyltföretagen utveckla produkterna för att inte tappa fart, menar 4Sign. Därför ska profil- och skyltkedjan utbilda sina medlemmar inom digital skyltning de kommande åren.
Publicerat av:Hanna Jangenfeldt | hanna.jangenfeldt@agi.se| 5. december, 2019
Det måste bli ett omtag gällande slit- och slängattityderna, menar skyltföretaget Accus som börjar hyra ut skyltar och även vill se ett skärpt producentansvar.
– Vi vill få tillbaka skyltar som inte längre används och riskerar att slängas, säger Amanda Cawood.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 3. december, 2019
Horizon bjöd in till Think Smart Factory i Kyoto, Japan. Det var det första eventet i sitt slag och kunderna fick en försmak på hur ett fullständigt automatiserat arbetsflöde kan integreras i efterbehandlingen. Det avser hela flödet från webborder till färdig produkt med Horizons nya webbaserade plattform iCE Link. Horizon kryddade eventet ytterligare med att demonstrera maskinnyheter.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 3. december, 2019
Norra Vallgatan 90, SE-211 22 Malmö, Sverige