Zetadisplay har nominerats för tre av sina arbeten inom digital skyltning i årets Digital signage awards.
– Vi är positivt inställda till att vi kan få flera priser, säger Zetadisplays kommunikationschef Daniel Oelker.
Digital signage awards, som delar ut pris till kreativa projekt inom digital skyltning, har nu gått ut med de nominerade företagen för 2020.
Svenskt företag på listan
På listan finns bland annat den svenska helhetsleverantören Zetadisplay, som nominerats för tre av sina projekt.
– Vi har vunnit priser tidigare men nu är vi nominerade för tre priser och det visar både bredden och konkurrenskraften i fem tävlingsklasser där vi sökte, berättar Daniel Oelker, kommunikationschef på Zeta display.
Tre arbeten nominerade
Den första nomineringen är Zetadisplays arbete med spelbolaget ATG, där Zetadisplay levererat skärmar till spelbolaget ATG:s butiker i Sverige. Nomineringen kommer ur att arbetet är en mycket teknisk komplicerad utmaning i retailmiljö, menar Oelker.
Den andra nomineringen är ett arbete som genomförts för det tyska telekomföretaget KPN, där de gjort en fasadinstallation på över 3 000 kvadratmeter. Den tredje nomineringen gäller företagets skärminstallation för Hurtigruten som enligt Oelker är en state-of-the-art installation i en offentlig miljö med stor grad av interaktion för målgruppen, genom direktsändning från externa kameror samt touchskärmar.
Positiv till flera priser
Prisutdelningen äger rum på Tobacco Theater i Amsterdam den tolfte februari.
– Vi får se vad vi får till sist i Amsterdam, men vi är positivt inställda till att vi kan få flera priser, avslutar Daniel Oelker.