Lidköpingstryckeri köper webbyrå

PUBLICERAD: 8 januari 2020
UPPDATERAD: 8 januari

Det har hänt en hel del hos tryckleverantören Concil på bara 1,5 år. Nu växer bolaget igen med förvärv av en webbyrå.

Johan Calmestrand, vd och delägare på Concil – House of marketing.

Hösten 2018 var starten på förvärvsresan för Concil. Först köptes Lidköpingsbolaget Vänerprint och tre månader senare adderades skylt- och dekorproduktionen på Cupola AB. Concil tar nu ytterligare ett kliv genom att erbjuda webbtjänster, då Entos har köpts in i bolaget.

Byrån levererar har genom åren levererat bland annat enklare webbplatser och appar samt e-handelslösningar och filmproduktion.

Hus för reklam och marknadsföring

Concil betraktar sig i och med förvärvet som en helhetsleverantör inom reklam och marknadsföring mot tidigare då fokus låg på produktion och försäljning av skyltar, dekor och profilmaterial.

– Vi är mycket glada över denna affär som ligger helt rätt i tiden för båda parter. Affären skapar ett bra tillskott av kunskap och nya kundrelationer som gör att vi expanderar enligt vår plan och blir en än mer komplett leverantör som verkligen lever upp till vårt namn, säger Johan Calmestrand, vd och delägare på Concil – House of marketing.

I gemensamma lokaler

Entos grundare Mårten Sondén följer med verksamheten in i Concil.

De tre verksamheterna som nu är en del av Concil – Entos, Vänerprint och Cupola –har alla funnits i Lidköping sedan början av 1990-talet. Alla verksamheter samlas i utbyggda lokaler på Plastgatan i Lidköping.

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Matt revolution: Ny UV-inkjetteknologi för etiketter

Heidelbergs dotterbolag presenterar forskningsgenombrott: Matta etiketter trots UV-inkjetteknik.
MatteJet_01

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194