Lidköpingstryckeri köper webbyrå

Det har hänt en hel del hos tryckleverantören Concil på bara 1,5 år. Nu växer bolaget igen med förvärv av en webbyrå.

Johan Calmestrand, vd och delägare på Concil – House of marketing.

Hösten 2018 var starten på förvärvsresan för Concil. Först köptes Lidköpingsbolaget Vänerprint och tre månader senare adderades skylt- och dekorproduktionen på Cupola AB. Concil tar nu ytterligare ett kliv genom att erbjuda webbtjänster, då Entos har köpts in i bolaget.

Byrån levererar har genom åren levererat bland annat enklare webbplatser och appar samt e-handelslösningar och filmproduktion.

Hus för reklam och marknadsföring

Concil betraktar sig i och med förvärvet som en helhetsleverantör inom reklam och marknadsföring mot tidigare då fokus låg på produktion och försäljning av skyltar, dekor och profilmaterial.

– Vi är mycket glada över denna affär som ligger helt rätt i tiden för båda parter. Affären skapar ett bra tillskott av kunskap och nya kundrelationer som gör att vi expanderar enligt vår plan och blir en än mer komplett leverantör som verkligen lever upp till vårt namn, säger Johan Calmestrand, vd och delägare på Concil – House of marketing.

I gemensamma lokaler

Entos grundare Mårten Sondén följer med verksamheten in i Concil.

De tre verksamheterna som nu är en del av Concil – Entos, Vänerprint och Cupola –har alla funnits i Lidköping sedan början av 1990-talet. Alla verksamheter samlas i utbyggda lokaler på Plastgatan i Lidköping.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nannatrycket halverar
kostnad för papper och färg

Holmebo Paper lanserar ett nytt papper för riktigt tunt tryck. Tillsammans med en ny rundbindare från Horimatic skapas en produkt med full funktionalitet men minimal vikt.
– Idén är att du trycker på ett mycket tunt papper – lite drygt 14 gram per kvadratmeter. Genom att du har en produkt med minst 64 sidor – men helst 96 sidor eller fler – så får du stadgan, säger Holmebos vd Nils Ringlek.

Publicerat av: