Snart blir det fest i Stockholm

PUBLICERAD: 4 februari 2020
UPPDATERAD: 4 februari
Chris Olsson är ny säljare på Signcom. Här visar Erika Axelsson en Mimaki UCJV300 i nya anläggningen utanför Stockholm.

Signcom etablerar nu en rejäl närvaro i Stockholm. Och det ska firas med både befintliga och potentiella kunder.

Signcom finns i hela Norden, med centrum i Borås. Sedan flera år tillbaka har man haft lite sälj och service i Stockholm också. Men nu går man all-in och etablerar en komplett filial med showroom, service, massor av material och möjlighet att ta in och renovera inbytesmaskiner.

– Det har blivit 700 kvm med material, service och maskinutställning, här i Bredden i Sollentuna, som ligger mellan Stockholm och Arlanda. Även om vi håller på och flyttar in, så är vi redan igång med demo i våra Mimaki-maskiner. Det här är efterlängtat och den 5 mars blir det invigning.

700 kvadratmeter ger Signcom möjlighet att bygga upp ett rejält lager i Stockholm.

Detta säger Erika Axelsson, som hittills fått ansvara själv för den stora Stockholmsmarknaden. Nu har hon fått hjälp av Chris Olsson på försäljningen.

– En säljare till har stått högt på min önskelista. Här händer så mycket och därför är denna rekrytering så viktig. Vi har även anställt en nygammal innesäljare, Christian Valberg. Han är specialist på materialen och kan Stockholmsmarknaden på sina 5 fingrar. Det är riktigt bra.

För Chris Olsson har det varit en omtumlande start.

– Jag kom från en helt annan bransch. Det är så mycket material och trycktekniker att lära sig. Men det är en mycket vänlig bransch. När jag ringer och presenterar mig är jag alltid välkommen på besök. Och det finns mycket kompetens i huset, som både jag och kunderna kan luta oss mot.

Tillsammans med kunderna

– Vi bygger upp lagret tillsammans med kunderna, berättar Erika Axelsson.

– Nu får vi ett fullt fungerande lager med vinyl, transfer och textil. Det senare satsar vi speciellt på inom Signcom. Sedan har vi även sublimeringspapper. Allt sådant ska finnas i lager här.

– I Stockholm finns en hel del stora kunder och sedan massvis av medelstora och små. Men alla är skylttillverkare och alla har sina speciella behov. Det finns också många kunder i mellersta och norra Sverige, som nu kan flyga eller åka tåg och träffa oss en kort bit från Arlanda. Vi åker gärna och hämtar och lämnar, så det blir lätt för alla från norra Sverige.

Stefan skär upp rullarna precis som kunderna vill ha dem.
Hållbarhet

Signcom har i år ett tema som är hållbarhet och logistik.

– Hållbarhet går vi med eftersom det finns en ständig miljö- och hållbarhetsdiskussion. Vi vill visa att vi tagit det på allvar genom att bredda vårt erbjudande med pvc-fria material och textilier. Vi vet att våra kunder i sin tur får de här frågorna från sina slutkunder. Så det är en viktigt för oss.

– Logistikdelen handlar om att visa allt det nya. Visa närheten för stockholmarna. Den 5 mars är det inflyttningsfest. Många kunder vet att vi säljer vinyler och maskiner. Nu ska de också få se hur stora vi blivit.

Anmäl dig här till inflyttningsdagen

 

Lagerhållning av 3,2 metersrullar för en kund.

Läs vidare

PrintVis levererar omedelbara CO2-beräkningar

PrintVis, den molnbaserade plattformen för administration inom den grafiska industrin, har tillkännagett ett strategiskt partnerskap med CarbonQuota för att integrera automatiserade CO2-beräkningar i sin lösning för tryckhantering.

Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Roland DG lanserar nytt flaggskepp i storformatsserien

TrueVIS XP-640 är en 64-tums ekosolvent inkjetskrivare som, med en förskjuten skrivhuvudsdesign och finare droppstruktur, levererar både högre densitet och hastighet.

XP-640_Printer

Knivsta Tryckeri tar ny fart

Knivsta Tryckeri sökte och fann nya ben att stå på. Med nya skärbord från Jwei och hybridskrivare från Handtop har företaget breddat sig inom både storformat och arkbaserad efterbehandling och tagit hem mer produktion till sitt eget hus.

DSC_7705

Inprint e-handelssatsar från nya lokaler

Med flera nya maskiner har Inprint breddat verksamheten i sin nya fastighet. Nu tar tryckeriet steget in i e-handelsvärlden under ett separat varumärke.

Inprint_7777

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong