Snart blir det fest i Stockholm

PUBLICERAD: 4 februari 2020
UPPDATERAD: 4 februari
Chris Olsson är ny säljare på Signcom. Här visar Erika Axelsson en Mimaki UCJV300 i nya anläggningen utanför Stockholm.

Signcom etablerar nu en rejäl närvaro i Stockholm. Och det ska firas med både befintliga och potentiella kunder.

Signcom finns i hela Norden, med centrum i Borås. Sedan flera år tillbaka har man haft lite sälj och service i Stockholm också. Men nu går man all-in och etablerar en komplett filial med showroom, service, massor av material och möjlighet att ta in och renovera inbytesmaskiner.

– Det har blivit 700 kvm med material, service och maskinutställning, här i Bredden i Sollentuna, som ligger mellan Stockholm och Arlanda. Även om vi håller på och flyttar in, så är vi redan igång med demo i våra Mimaki-maskiner. Det här är efterlängtat och den 5 mars blir det invigning.

700 kvadratmeter ger Signcom möjlighet att bygga upp ett rejält lager i Stockholm.

Detta säger Erika Axelsson, som hittills fått ansvara själv för den stora Stockholmsmarknaden. Nu har hon fått hjälp av Chris Olsson på försäljningen.

– En säljare till har stått högt på min önskelista. Här händer så mycket och därför är denna rekrytering så viktig. Vi har även anställt en nygammal innesäljare, Christian Valberg. Han är specialist på materialen och kan Stockholmsmarknaden på sina 5 fingrar. Det är riktigt bra.

För Chris Olsson har det varit en omtumlande start.

– Jag kom från en helt annan bransch. Det är så mycket material och trycktekniker att lära sig. Men det är en mycket vänlig bransch. När jag ringer och presenterar mig är jag alltid välkommen på besök. Och det finns mycket kompetens i huset, som både jag och kunderna kan luta oss mot.

Tillsammans med kunderna

– Vi bygger upp lagret tillsammans med kunderna, berättar Erika Axelsson.

– Nu får vi ett fullt fungerande lager med vinyl, transfer och textil. Det senare satsar vi speciellt på inom Signcom. Sedan har vi även sublimeringspapper. Allt sådant ska finnas i lager här.

– I Stockholm finns en hel del stora kunder och sedan massvis av medelstora och små. Men alla är skylttillverkare och alla har sina speciella behov. Det finns också många kunder i mellersta och norra Sverige, som nu kan flyga eller åka tåg och träffa oss en kort bit från Arlanda. Vi åker gärna och hämtar och lämnar, så det blir lätt för alla från norra Sverige.

Stefan skär upp rullarna precis som kunderna vill ha dem.
Hållbarhet

Signcom har i år ett tema som är hållbarhet och logistik.

– Hållbarhet går vi med eftersom det finns en ständig miljö- och hållbarhetsdiskussion. Vi vill visa att vi tagit det på allvar genom att bredda vårt erbjudande med pvc-fria material och textilier. Vi vet att våra kunder i sin tur får de här frågorna från sina slutkunder. Så det är en viktigt för oss.

– Logistikdelen handlar om att visa allt det nya. Visa närheten för stockholmarna. Den 5 mars är det inflyttningsfest. Många kunder vet att vi säljer vinyler och maskiner. Nu ska de också få se hur stora vi blivit.

Anmäl dig här till inflyttningsdagen

 

Lagerhållning av 3,2 metersrullar för en kund.

Läs vidare

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5

Cykelfantast ska få Storbildsbolaget att växla upp

Efter några år på ett cykelföretag återvänder den tidigare försäljningschefen Patrick Söderberg till Storbildsbolaget. Som vice vd ska han få Helsingborgsföretaget att växla upp sina strategiska planer för framtiden.  
IMG_3878

Graphic Profile: ”Nu är vi med bland de större drakarna”

Graphic Profile i Motala har flyttat till större lokaler och investerat i två skärbord och en planprinter. Den kraftigt förstärkta kapaciteten gör att de kan utmana större konkurrenter om jobben.
– Zündborden är själen i verksamheten där allting passerar, säger Tom Jacobsson, vd och delägare.
GP1

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5