Snart blir det fest i Stockholm

Chris Olsson är ny säljare på Signcom. Här visar Erika Axelsson en Mimaki UCJV300 i nya anläggningen utanför Stockholm.

Signcom etablerar nu en rejäl närvaro i Stockholm. Och det ska firas med både befintliga och potentiella kunder.

Signcom finns i hela Norden, med centrum i Borås. Sedan flera år tillbaka har man haft lite sälj och service i Stockholm också. Men nu går man all-in och etablerar en komplett filial med showroom, service, massor av material och möjlighet att ta in och renovera inbytesmaskiner.

– Det har blivit 700 kvm med material, service och maskinutställning, här i Bredden i Sollentuna, som ligger mellan Stockholm och Arlanda. Även om vi håller på och flyttar in, så är vi redan igång med demo i våra Mimaki-maskiner. Det här är efterlängtat och den 5 mars blir det invigning.

700 kvadratmeter ger Signcom möjlighet att bygga upp ett rejält lager i Stockholm.

Detta säger Erika Axelsson, som hittills fått ansvara själv för den stora Stockholmsmarknaden. Nu har hon fått hjälp av Chris Olsson på försäljningen.

– En säljare till har stått högt på min önskelista. Här händer så mycket och därför är denna rekrytering så viktig. Vi har även anställt en nygammal innesäljare, Christian Valberg. Han är specialist på materialen och kan Stockholmsmarknaden på sina 5 fingrar. Det är riktigt bra.

För Chris Olsson har det varit en omtumlande start.

– Jag kom från en helt annan bransch. Det är så mycket material och trycktekniker att lära sig. Men det är en mycket vänlig bransch. När jag ringer och presenterar mig är jag alltid välkommen på besök. Och det finns mycket kompetens i huset, som både jag och kunderna kan luta oss mot.

Tillsammans med kunderna

– Vi bygger upp lagret tillsammans med kunderna, berättar Erika Axelsson.

– Nu får vi ett fullt fungerande lager med vinyl, transfer och textil. Det senare satsar vi speciellt på inom Signcom. Sedan har vi även sublimeringspapper. Allt sådant ska finnas i lager här.

– I Stockholm finns en hel del stora kunder och sedan massvis av medelstora och små. Men alla är skylttillverkare och alla har sina speciella behov. Det finns också många kunder i mellersta och norra Sverige, som nu kan flyga eller åka tåg och träffa oss en kort bit från Arlanda. Vi åker gärna och hämtar och lämnar, så det blir lätt för alla från norra Sverige.

Stefan skär upp rullarna precis som kunderna vill ha dem.

Hållbarhet

Signcom har i år ett tema som är hållbarhet och logistik.

– Hållbarhet går vi med eftersom det finns en ständig miljö- och hållbarhetsdiskussion. Vi vill visa att vi tagit det på allvar genom att bredda vårt erbjudande med pvc-fria material och textilier. Vi vet att våra kunder i sin tur får de här frågorna från sina slutkunder. Så det är en viktigt för oss.

– Logistikdelen handlar om att visa allt det nya. Visa närheten för stockholmarna. Den 5 mars är det inflyttningsfest. Många kunder vet att vi säljer vinyler och maskiner. Nu ska de också få se hur stora vi blivit.

Anmäl dig här till inflyttningsdagen

 

Lagerhållning av 3,2 metersrullar för en kund.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: