Skyddsfilmer mot corona

95 procent av coronaviruset är oskadliggjort efter 15 minuter. Efter en timme är 99,87 procent borta. Dessa sensationella resultat säger sig Hexis ha fått i en testrapport för den antibakteriella Purezone filmen.

Patrik Martinsson, vd på Hexis.

Hexis Nordenchef Patrik Martinsson.

När vi i förra trycka Sign&Print skrev om Hexis skyddsfilm Purezone var vi noga med att påpeka att den är antibakteriell men inte har något dokumenterat skydd mot corona. Det är detta dokumenterade skydd som nu finns, enligt ett dokument från ett tredjepartslaboratorium.

– Purezone är en produkt som vi sålt sedan 2013, berättar Nordenchef Patrik Martinsson. Det nya är att produkten testats så att den dokumenterat har så här kraftig effekt mot coronaviruset. Det är reaktiva silverjoner, som finns i Purezone filmer, som snabbt hämmar bakterier och coronavirus.

Hexis är ett familjeägt franskt företag och samtidigt med nyheten slår de fast att det inte blir några prishöjningar på folien. Det viktiga nu är att få ut den och att den appliceras på bland annat dörrhandtag, spolknappar, receptionsdiskar, touchskärmar och bussarnas stolpar.

– Purezone finns i matt och blank folie, samt i en som är strukturerad som läder eller trästruktur. Vi har matt och blank Purezone på våra lager här i Norden, men kommer nu också att beställa mer från vårt centrallager i Frankrike, säger Patrik Martinsson.

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: