Skyddsfilmer mot corona

PUBLICERAD: 3 juli 2020
UPPDATERAD: 3 juli

95 procent av coronaviruset är oskadliggjort efter 15 minuter. Efter en timme är 99,87 procent borta. Dessa sensationella resultat säger sig Hexis ha fått i en testrapport för den antibakteriella Purezone filmen.

Patrik Martinsson, vd på Hexis.
Hexis Nordenchef Patrik Martinsson.

När vi i förra trycka Sign&Print skrev om Hexis skyddsfilm Purezone var vi noga med att påpeka att den är antibakteriell men inte har något dokumenterat skydd mot corona. Det är detta dokumenterade skydd som nu finns, enligt ett dokument från ett tredjepartslaboratorium.

– Purezone är en produkt som vi sålt sedan 2013, berättar Nordenchef Patrik Martinsson. Det nya är att produkten testats så att den dokumenterat har så här kraftig effekt mot coronaviruset. Det är reaktiva silverjoner, som finns i Purezone filmer, som snabbt hämmar bakterier och coronavirus.

Hexis är ett familjeägt franskt företag och samtidigt med nyheten slår de fast att det inte blir några prishöjningar på folien. Det viktiga nu är att få ut den och att den appliceras på bland annat dörrhandtag, spolknappar, receptionsdiskar, touchskärmar och bussarnas stolpar.

– Purezone finns i matt och blank folie, samt i en som är strukturerad som läder eller trästruktur. Vi har matt och blank Purezone på våra lager här i Norden, men kommer nu också att beställa mer från vårt centrallager i Frankrike, säger Patrik Martinsson.

 

 

 

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Snabba beslut och starka relationer bygger Tryckcentrum

Nätverksbyggande, en gnutta tur och modet att fatta många beslut. Det är några av ingredienserna som fått Tryckcentrum i Blekinge att på bara tolv år närma sig 50 miljoner i omsättning. När Sign&Print kommer på besök pågår tryckeriets nätverksdag med 420 besökare, 173 företag och 33 utställare.
DSC_7132

Det blåser kring Canons nya tillval för flatbäddsskrivare

Kunder med nuvarande Canon Arizona 1300-serien kan uppgradera sin skrivare till den senaste FLXflow-teknikversionen, inklusive tillvalsfunktionerna Float och Instant Switch.
Arizona-1300-FLXflow_Hero1

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922