Satsar på artificiell intelligens i plattform

Todd Bigger, Kodak.

Todd Bigger, vice president för mjukvara på Kodak Print Division.

Kodak gör ett nytt avtal med Perfect Pattern, som arbetar med lösningar för tillverkningsindustrin med hjälp av artificiell intelligens. Planen är att utveckla integrationen av Perfect Patterns mjukvara sPrint One i Kodaks molnbaserade plattform Prinergy, för att automatisera arbetsflöden ytterligare.

Samarbetet mellan Kodak och Perfect Pattern startade 2016 och i dag används Perfect Patterns mjukvara sPrint One i Kodaks plattform Prinergy On Demand Workflow. Bland annat är sPrint One motorn i Kodaks tillval Dynamic Print Service, som automatiserar arbetsflödet och planeringen av tryckjobb.

Kan sänka kostnader

Det nya avtalet mellan parterna innebär att Kodak får licens att använda koden för Pefect Patterns sPrint One mjukvara. På så sätt ska företaget utveckla den version av sPrint One som i dag används i deras arbetsflödesplattform Kodak Prinergy.

Integrationen kommer innebära ännu mer automatiserade arbetsflöden vilket i sin tur leder till lägre produktions- och materialkostnader, menar Kodak. Planen är att ta tillvara på de AI-funktioner som kommer med sPrint One.

Mer direkt än någonsin

– Detta steg kommer att göra det möjligt för Prinergy On Demand att använda innovativ AI-teknik lättare och mer direkt än någonsin, genom att tillhandahålla en integrerad plattform med industri 4.0 och automatiseringsfunktioner som är oöverträffade i hela tryckeribranschen, säger Todd Bigger, vice president för mjukvara på Kodak Print Division.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: