Fler avhopp från Drupa

Flera tunga aktörer väljer bort Drupa-mässan 2021. Foto:Pressbild

Canon, Ricoh och Konica Minolta sållar sig till skaran med företag som väljer att inte ställa ut på Drupa-mässan i Düsseldorf nästa år.

Vi har tidigare berättat att tunga företagsnamn som Bobst, Komori, Xerox, Kodak, Fujifilm, Efi och Manroland har valt att dra tillbaka sina tilltänkta deltaganden från Drupa-mässan i Düsseldorf nästa år. Canon, Ricoh och Konica Minolta lämnar nu samma besked till följd av den pågående coronapandemin.

Ricoh skriver på sin sajt att det var ett svårt beslut att ta eftersom de alltid har sett ett högt värde och stora möjligheter med att ställa ut på Drupa-mässan. Företaget lovar att återkomma med nya detaljer kring andra aktiviteter och intiativ som kan bli aktuella.

Mark Lawn, Canons chef för affärsområdet Graphics & Communications Group på Canon Europe är inne på samma linje, och gav beskedet på Linkedin att de ställer in mässan.

Toshitaka Uemura, affärsområdeschef för Professional Print hos Konica Minolta, kommenterar på företagets sajt:

– Vi tror fortfarande mycket på kraften i personliga relationer och naturligtvis kraften i att se vår portfölj och att kunna röra tryckprodukterna från våra pressar. Och vi utvärderar de potentiella kombinationerna av virtuella och verkliga koncept. Vår högsta prioritet är alltid att se till att våra kunder, kollegor och alla deras familjer är säkra och friska. Och medan coronaviruspandemin fortsätter att störa globalt har vi fattat ett beslut att dra tillbaka vår fysiska närvaro från Drupa.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: