tisdag 16. augusti – vecka 33
Textilskrivaren Texart XT-640S-DTG. Foto: Roland DG
Roland DG:s primers och bläck för DTG-printern Texart XT-640S-DTG är numera Eco Passport-certifierade.
– Myndigheter, varumärken och konsumenter kräver en högre standard på miljövänliga textilprodukter, säger Roland DG:s Encarna Luque.
Med en ny certifiering av sina primers och bläck för DTG-printern XT-640S-DTG, blir Roland DG:s produktportfölj inom textiltryck grönare. Certifieringen ges av Oeko-Tex Association som arbetar med certifiering av textilier, läder och tillbehör.
Encarna Luque, senior produktchef för bläck och affärsutveckling inom textil och dekoration på Roland DG EMEA. Foto: Roland DG
Enligt företaget betyder det att produkterna genomgått noggranna tester för att varje ingrediens i färgen ska uppfylla strikta hållbarhetskrav. Med certifieringen kommer att produkterna läggs i Oeko-Tex:s köpguide, som är en e-handelsplattform för certifierade produkter och material.
– När det globala hållbarhetsarbetet stärks kräver myndigheter, varumärken och konsumenter en högre standard på miljövänliga textilprodukter, säger Encarna Luque, senior produktchef för bläck och affärsutveckling inom textil och dekoration på Roland DG.
Textilskrivaren XT-640S-DTG, som Sign&Print skrivit om tidigare, består av ett jiggbaserat system där trycket kan ställas utefter behov. Tryckytan sträcker sig från 200 x 260 millimeter upp till 390 x 490 millimeter. Maskinen kan bland annat producera mellan 60–450 t-tröjor i timmen i CMYK.
Enligt Roland DG lämpar sig textilskrivaren för företag som redan har en mindre textilskrivare och vill uppgradera till något större.
Hanna Jangenfeldt | hanna.jangenfeldt@agi.se| 16. november, 2020
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige