Beslut: Stora tyska mässorna ställs in

Drupa-mässan ställs in 2021,, meddelar arrangören. Foto: Messe Düsseldorf

Drupa och Interpack blir inte av nästa år, meddelar Messe Düsseldorf i ett pressmeddelande. En mindre virtuell Drupa-mässa ersätter, och nya datum är redan spikade 2024.

Messe Düsseldorf meddelar att beslutet tagits i nära samråd med utställare, partners och föreningar. Det innebär att mässarrangören ställer in alla sina egna inplanerade mässor i Düsseldorf fram till april 2021. Men även tryckbranschens mässa, Drupa, som var inplanerad mellan 20-28 april ställs in. Den lämnar istället plats för båtmässan Boot Düsseldorf (17-25 april).

Fram till dagens beslut har hela tiden målet varit att mässorna skulle hållas, men nu har covid 19-pandemin fått arrangören att omvärdera situationen.

Wolfram N. Diener, styrelseordförande i Messe Düsseldorf, säger i ett pressmeddelande:

– Under de senaste månaderna har vi arbetat hårt för att organisera framgångsrika mässor för våra partners och kunder där de kan träffas ansikte mot ansikte. Men också för staden Düsseldorf och regionen, med största möjliga hälsoskydd för alla inblandade. På grund av bundesländer-beslutet den 25 november 2020, som lyder att mässor fortfarande inte kan äga rum så är utvecklingen knappast förutsebar, förklarar Wolfram N. Diener, styrelseordförande i Messe Düsseldorf.

Nästa Drupa-mässa kommer att äga rum som planerat från 28 maj till 7 juni 2024. I väntan tills dess arrangeras ett fyra dagars digitalt evenemang med titeln ”virtual.drupa” som kommer att äga rum den 20 till 23 april 2021.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: