Kodak lanserar affärslösningar

Todd Bigger, vice vd för Kodaks affärsområde inom print.

Kodak har samarbetat med bland andra Microsoft när företaget nu lanserar molnbaserade mjukvarulösningar som ska hjälpa tryckerier att hantera sina affärsprocesser från början till slut.

Eastman Kodak Company lanserar nya programvarulösningar. Företaget har utvecklat Kodak Prinergy On Demand Business Solutions i samarbete med mjukvaruleverantörerna Microsoft, Print Vis och V Press. Enligt Kodak innehåller affärspaketet skalbara och automatiserade helhetslösningar som ska hjälpa tryckeriföretag att hantera hela sin affärsprocess smidigt och effektivt – från order, fakturering till betalningslösningar mellan inköpsavdelningar och leverantörer.

Ska minska kostnader

Företaget skriver att lösningarna eliminerar komplexiteten och kostnaderna istället för att behöva integrera, uppdatera och underhålla många fristående programvaruprodukter från olika leverantörer.

Kodak Prinergy On Demand Business Solutions är en helt molnbaserad plattform som kombinerar Office-, CRM-, ERP- och MIS-funktionalitet med andra stödmjukvaror, web to print samt Kodaks arbetsflödesprogram Prinergy On Demand production workflow.

Säkerhet och tillgänglighet

Molntjänstplattformen Microsoft Azure står som värdtjänst för de molnbaserade lösningarna, vilket Kodak menar ger användare hög säkerhet och tillgänglighet.

Släpps efter årsskiftet

Todd Bigger, vice vd för Kodaks affärsområde Print, kommenterar produktlanseringen i ett pressmeddelande:

– Kodak Prinergy On Demand Business Solutions ger bekvämlighet och kostnadseffektivitet med helt integrerade prenumerationsbaserade programvarulösningar till tryckeribranschen.

Prinergy-lösningarna kommer att finnas tillgängliga i USA, Kanada och Västeuropa med start 1 januari 2021.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: