Kodak lanserar affärslösningar

Todd Bigger, vice vd för Kodaks affärsområde inom print.

Kodak har samarbetat med bland andra Microsoft när företaget nu lanserar molnbaserade mjukvarulösningar som ska hjälpa tryckerier att hantera sina affärsprocesser från början till slut.

Eastman Kodak Company lanserar nya programvarulösningar. Företaget har utvecklat Kodak Prinergy On Demand Business Solutions i samarbete med mjukvaruleverantörerna Microsoft, Print Vis och V Press. Enligt Kodak innehåller affärspaketet skalbara och automatiserade helhetslösningar som ska hjälpa tryckeriföretag att hantera hela sin affärsprocess smidigt och effektivt – från order, fakturering till betalningslösningar mellan inköpsavdelningar och leverantörer.

Ska minska kostnader

Företaget skriver att lösningarna eliminerar komplexiteten och kostnaderna istället för att behöva integrera, uppdatera och underhålla många fristående programvaruprodukter från olika leverantörer.

Kodak Prinergy On Demand Business Solutions är en helt molnbaserad plattform som kombinerar Office-, CRM-, ERP- och MIS-funktionalitet med andra stödmjukvaror, web to print samt Kodaks arbetsflödesprogram Prinergy On Demand production workflow.

Säkerhet och tillgänglighet

Molntjänstplattformen Microsoft Azure står som värdtjänst för de molnbaserade lösningarna, vilket Kodak menar ger användare hög säkerhet och tillgänglighet.

Släpps efter årsskiftet

Todd Bigger, vice vd för Kodaks affärsområde Print, kommenterar produktlanseringen i ett pressmeddelande:

– Kodak Prinergy On Demand Business Solutions ger bekvämlighet och kostnadseffektivitet med helt integrerade prenumerationsbaserade programvarulösningar till tryckeribranschen.

Prinergy-lösningarna kommer att finnas tillgängliga i USA, Kanada och Västeuropa med start 1 januari 2021.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: