Holmquist Sign satsar på säljet

Jan Holmquist, vd på Holmquist Sign.

Jan Holmquist, vd på Holmquist Sign.

För Holmquist Sign har corona-året inneburit mindre skyltjobb för hotellen och mer för fastighetsbolagen. Framåt planeras satsningar på försäljningen.

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Vi har bokslutsår från 1 maj 2020 till 30 april 2021. Bokslutet 2019–2020 var vårt bästa hittills. Vi har ett aktiebolag sedan 60-talet så vi har en lång historia och i år har vi haft det bästa resultatet någonsin. Vi är ganska breda i vårt utbud med skyltar till offentlig miljö med kvalitet istället för pris. Så vi har väl hittat rätt kunder och förutsättningar under förra året för att kunna nå hit. Till exempel har vi gjort skyltar till Östermalm Saluhall och Kulturhuset i Stockholm, säger vd:n Jan Holmquist.

Ser ni något område som har ökat respektive minskat?

– Vi har haft en bra försäljning, vissa segment har på grund av pandemin gått ner till låga nivåer medan vissa har ökat. Under corona har det varit i princip noll jobb inom skyltar till hotell, där vi traditionellt är stora. Däremot har fastighetsbolagen tågat på. Där är vi starka.

Vilka planer har ni framåt?

– Vi kommer att öka vår försäljningsinsats genom att tillsätta nya tjänster. Investeringar i maskiner kommer vi att avvakta med.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta ska visa bredd

Nya maskiner, mjukvaror och efterbehandlingslösningar. Det blir den röda tråden när Konica Minolta laddar inför Sign&Print Connect:
– Vi kommer fortsätta med det vi gjorde på förra Sign&Print Scandinavia där vi slog på stora trumman – att vi är så mycket mer, säger affärsområdeschef Roy Spennare.

Publicerat av: 

Tryckt elektronik på frammarsch

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Sign&Print frågar Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: