Vinnare duggar tätt i Antalis tävling

Vinnarna står klara i årets upplaga av Antalis business booster. Foto: Antalis/Pressbild

Antalis grafiska branschtävling är avgjord. 200 företag från hela Skandinavien deltog och bland dem premieras 36 svenska företag. Förstapriset, en ny HP Latex-skrivare gick till ….

Efter en intensiv tremånadersperiod har årets omgång av tävlingen Antalis business booster avgjorts. Och den grafiska leverantören har nu korat vinnarna bland de cirka 200 tryckerier som deltog från hela Skandinavien. Syftet med tävlingen är att hjälpa till att motivera och utveckla företagen i branschen, skriver företaget.

En ny latexskrivare

Åtta.45-gruppen vann förstapriset i Antalis tävling – en ny HP Latex-skrivare. Foto: Pressbild

I Sverige delades totalt 36 priser ut. Förstapriset gick till tryckerikoncernen Åtta.45 som kommer att få en helt ny HP-latexskrivare levererad till sin verksamhet.

Andra och tredje plats i tävlingen kammade tryckerierna Brand Factory och H-Tryck hem. De kommer att få en uppfräschning av sina kontor med interiör dekoration. De får en helt ny look med material och medier.

Ge energi till tryckerierna

Antalis tackar alla deltagare och skriver om tävlingen på sin sajt:

”Vår önskan var att uppmuntra alla våra lojala och trogna kunder med en tävling med möjlighet att vinna fantastiska priser för att stärka er verksamhet. Målet var att öka och ge ny energi till tryckerierna och till vår bransch.”

Alla vinnarna presenteras på Antalis sajt.

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: