Ny storsäljare – hostskydd i plexiglas

John Eskilsson, vd för Skyltmax.

John Eskilsson, vd för Skyltmax.

Efter en orolig tid med minskad försäljningkonstaterar Skyltmax vd John Eskilsson trots allt att verksamhetsåret har varit bra. I dag är omsättningen totalt 27 procent högre än 2019. 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Det har varit ett märkligt år på många sätt med stora svängningar och nya utmaningar för att ta vårt ansvar i att minska risken för smittspridning.  Trots det har 2020 än så länge varit ett bra verksamhetsår för oss. Vi hade en orolig tid med kraftigt minskad försäljning under inledningen av corona, men den perioden varade bara en dryg månad för oss. Därefter fick vi en rekyl upp och omsättningen är nu totalt 27 procent högre än 2019 fram tills i dag.

Hur har försäljningen sett ut?

– En ny produkt som blivit en storsäljare nu i corona är hostskydd i plexiglas. Vi har även sett en stark ökad efterfrågan från våra privatkunder. Det är mycket skyltar till hus och hem som dörrskyltar, husskyltar och brevlådeskyltar.

Vilka planer har ni framåt?

– Vi fortsätter utveckla vår verksamhet varje dag genom att bland annat erbjuda nya typer skyltar och nya valmöjligheter i vår Skyltomat, verktyget där våra kunder designar sina skyltar. Samtidigt jobbar vi ständigt för att det ska bli ännu enklare att designa de skyltar som efterfrågas.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: