Ny storsäljare – hostskydd i plexiglas

John Eskilsson, vd för Skyltmax.

John Eskilsson, vd för Skyltmax.

Efter en orolig tid med minskad försäljningkonstaterar Skyltmax vd John Eskilsson trots allt att verksamhetsåret har varit bra. I dag är omsättningen totalt 27 procent högre än 2019. 

Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?

– Det har varit ett märkligt år på många sätt med stora svängningar och nya utmaningar för att ta vårt ansvar i att minska risken för smittspridning.  Trots det har 2020 än så länge varit ett bra verksamhetsår för oss. Vi hade en orolig tid med kraftigt minskad försäljning under inledningen av corona, men den perioden varade bara en dryg månad för oss. Därefter fick vi en rekyl upp och omsättningen är nu totalt 27 procent högre än 2019 fram tills i dag.

Hur har försäljningen sett ut?

– En ny produkt som blivit en storsäljare nu i corona är hostskydd i plexiglas. Vi har även sett en stark ökad efterfrågan från våra privatkunder. Det är mycket skyltar till hus och hem som dörrskyltar, husskyltar och brevlådeskyltar.

Vilka planer har ni framåt?

– Vi fortsätter utveckla vår verksamhet varje dag genom att bland annat erbjuda nya typer skyltar och nya valmöjligheter i vår Skyltomat, verktyget där våra kunder designar sina skyltar. Samtidigt jobbar vi ständigt för att det ska bli ännu enklare att designa de skyltar som efterfrågas.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Konica Minolta ska visa bredd

Nya maskiner, mjukvaror och efterbehandlingslösningar. Det blir den röda tråden när Konica Minolta laddar inför Sign&Print Connect:
– Vi kommer fortsätta med det vi gjorde på förra Sign&Print Scandinavia där vi slog på stora trumman – att vi är så mycket mer, säger affärsområdeschef Roy Spennare.

Publicerat av: 

Tryckt elektronik på frammarsch

Tryckeribranschen kan göra mer än kommersiella jobb, förpackningar eller affischer i storformat. Tryckt elektronik är en miljardindustri och blir alltmer i fokus, särskilt tryckta och flexibla sensorer. Sign&Print frågar Matthew Dyson, teknikanalytiker på ID Tech Ex, om vilka tryckeriföretag som skulle kunna dra nytta av denna utveckling, och vilken kunskap som krävs.

Publicerat av: