Efter en orolig tid med minskad försäljningkonstaterar Skyltmax vd John Eskilsson trots allt att verksamhetsåret har varit bra. I dag är omsättningen totalt 27 procent högre än 2019.
Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?
– Det har varit ett märkligt år på många sätt med stora svängningar och nya utmaningar för att ta vårt ansvar i att minska risken för smittspridning. Trots det har 2020 än så länge varit ett bra verksamhetsår för oss. Vi hade en orolig tid med kraftigt minskad försäljning under inledningen av corona, men den perioden varade bara en dryg månad för oss. Därefter fick vi en rekyl upp och omsättningen är nu totalt 27 procent högre än 2019 fram tills i dag.
Hur har försäljningen sett ut?
– En ny produkt som blivit en storsäljare nu i corona är hostskydd i plexiglas. Vi har även sett en stark ökad efterfrågan från våra privatkunder. Det är mycket skyltar till hus och hem som dörrskyltar, husskyltar och brevlådeskyltar.
Vilka planer har ni framåt?
– Vi fortsätter utveckla vår verksamhet varje dag genom att bland annat erbjuda nya typer skyltar och nya valmöjligheter i vår Skyltomat, verktyget där våra kunder designar sina skyltar. Samtidigt jobbar vi ständigt för att det ska bli ännu enklare att designa de skyltar som efterfrågas.