Klart: Skyddsfilm tar kål på covid-19

Joachim Wallgren, försäljningschef på Hexis, och vd:n Patrik Martinsson. Foto: Claes Nordström

Hexis antibakteriella skyddsfilm, Purezone, har funnits på marknaden sedan 2013. Nyligen konstaterade ett franskt labb att filmen effektivt dödar covid-19-virus.
– Det resultatet öppnar många nya dörrar, säger Hexis svenska vd Patrik Martinsson.

Skyddsfilmen innehåller reaktiva silverjoner som effektivt tar kål på olika bakterier och virus. Tidigare har man kunnat fastslå att den klarar av bland annat listeria, salmonella, MRSA – och till och med strängar av corona-virus.

Positivt besked om Covid-19

Men det har inte funnits bevis för att filmen eliminerar just covid-19. Förrän nu. Det franska laboratoriet UB’L3 har nu visat att Purezone ger kontinuerligt skydd mot covid-19-virus.

– Det är en glädjande nyhet. Och det kom lägligt precis innan Sign&Print Connect, där vi ska visa Purezone, säger Patrik Martinsson och fortsätter:

– Det blir intressant för kunder som har tvekat innan, just eftersom vi inte har kunnat garantera att det dödar covid-19-viruset.

“Extremt stor potential”

Produkten kan användas på platser som kräver höga hygienstandarder, som medicinska miljöer, kollektivtrafik, skolor, hotell, butiker, restauranger och andra offentliga platser.

Patrik Martinsson säger att det blir betydligt lättare att marknadsföra Purezone efter beskedet från det franska labbet.

– Det är en produkt som jag tror har extremt stor potential, även efter pandemin, säger han.

 

Purezone kan appliceras på alla kontaktytor för att effektivt ta död på virus och bakterier. Foto: Pressbild

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: