Tyska Onlineprinters har sålt trycksaker via internet sedan 2004 och deras sortiment har växt stadigt sedan dess. Företaget har nu gjort om designen av sin webbshop för att göra den mer tydlig och lättnavigerad.
Onlineprinters har idag mer än 5 000 olika trycksaker i sitt sortiment som kan beställas av kunder från hela Europa i miljontals olika varianter. I takt med att utbudet växt har också webbshopens utseende förändrats. För att göra det mer tydligt för användaren har företaget gjort en en ny design med mallar som har större vita ytor, skriver Onlineprinters i ett pressmeddelande.
– Därmed har vi nu även skapat tekniska förutsättningar genom att göra det möjligt för kunder att enkelt surfa på nätet via smartphones och surfplattor ända fram till produktdetaljsidorna och genom hela beställningsprocessen, säger Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) på Onlineprinters.
Fler använder mobilen
Enligt Onlineprinters har man sett en tendens att kunderna ofta använder en vanlig dator för själva beställningen, till exempel för att ladda upp tryckdata. Men före och efter själva beställningen används allt oftare mobila enheter, som för att ta reda på mer om trycktjänster och produkter eller för att spåra beställningen. Nu ska kunderna alltså kunna genomföra hela beställningsprocessen i mobilen eller på surfplattan.
Uppgraderingen av utseendet i webbshopen har genomförts i samarbete med Kernpunkt i Köln och omfattar 22 länders webbshopar som nu kommer att ha den nya enhetliga designen.