Tryckt katalog ger högre orderingång

Sam, Per-Åke och Per Hansson driver familjeföretaget H-tryck i Markaryd. Foto: Arkiv/Claes Nordström

Nyligen landade H-trycks produktkatalog i brevlådorna hos deras kunder. Medan många stora företag numera ratar den tryckta katalogen så håller H-tryck hårt i sin.

Hur kommer det sig att ni fortsätter att satsa på en tryckt katalog?

– Den ger oss mer jobb helt enkelt och vi ser en ökad orderingång ett par veckor efter att vi har skickat ut katalogen, säger Per Hansson, säljare och projektledare på H-tryck.

Varför tror du att den är så populär?

– Kunderna säger att den är lätt att jobba med, att de använder den i sitt dagliga arbete för att man ser produkterna på ett enkelt och bra sätt. Den kommer ut två gånger per år.

Vilka nyheter finns i den senaste upplagan?

– Vi erbjuder högre upplagor och bättre pris på pappersmuggarna, som vi började producera förra året. Vi har även sänkt priserna på bland annat brevpapper och utökat sortimentet på wrappapper och brickunderlägg.

Ni lanserade pappersmuggarna förra året och hade även papperssugrör på gång, hur går det med sugrören?

– Vi har fortfarande inte kommit igång med produktionen eftersom vi behöver hjälp från Kina för att installera maskinen. Förhoppningsvis kan vi börja producera sugrör innan sommaren, men det ligger utanför vår makt.

– Pappersmuggarna däremot går bra och vi får fler och fler kunder som köper dem, trots att det är så få evenemang i dessa pandemitider.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *