Trio blir team inom varumärkesprofilering

Från vänster: Håkan Kindström, Inplastor, Andres Skilberg, Ad Republic, Johan Höckert, Inplastor samt Ulrika Jacobson, Arne Carlsson och Per Frykedal på Ad Republic. Foto: Pressbild

En ny nordisk konstellation tar form när tre företag väljer att ingå ett tätt samarbete.
– Vi börjar med synergierna – de saker vi kan göra bättre tillsammans. Detta är lite tvärtemot en klassisk fusion, men det är vårt sätt att jobba, säger Håkan Kindström, vd för Inplastor.

Tryckleverantören Inplastor, det varumärkesbyggande företaget Ad Republic och Brigo, global leverantör av säljstödsmaterial. Tillsammans bygger de vidare inför framtiden. Målet är att vara en av Nordens största aktörer inom företags- och varumärkesprofilering, skriver företagen i ett pressutskick och uppger att den totala årsomsättningen för konstellationen till en början är mer än 360 miljoner kronor.

Ska ge bättre spårbarhet

För Ad Republics del, ett företag som omsätter 30 miljoner kronor, blir det ett led i profileringsföretagets fortsatta expansion och samarbetet med Inplastor ska ge utökad kontroll och spårbarhet i produktionsprocessen och inom råmaterialflöden.

Utbyggnad av lokaler

Inplastor förvärvade under 2020 Plastic Printing. Motalaföretaget bearbetar och trycker på de flesta plastmaterial. I huvudsak använder de screentryck och offset men har också byggt ut med hållbar digital tryckteknik samt diverse utrustning för efterbehandling.

– Den satsning som Inplastor gjort med utbyggnad av produktionslokalerna och investeringar i tryck- och efterbearbetningsutrustning görs uteslutande för att tillfredsställa våra behov av såväl styckestillverkning som volymproduktion. Satsningen är både glädjande och ett bevis på Inplastors ambition, säger Per Frykedal, vd för AdRepublic.

– Byggandet av vår gemensamma framtid är redan i gång! Vi börjar med synergierna – de saker vi kan göra bättre tillsammans. Detta är lite tvärtemot en klassisk fusion, men det är vårt sätt att jobba, säger Håkan Kindström, vd för Inplastor, i ett uttalande.

Inplastors försäljningschef Johan Höckert och vd:n Håkan Kindström. Foto: Pressbild/Arkiv

En global leverantör

Edward Andrén, försäljningschef på Brigo säger att de är övertygade om att samarbetet hjälper Ad Republic och Inplastor att komma längre. Sedan många år är de en global leverantör av säljstödsmaterial till många biltillverkare i världen.

– Vi levererar till över 110 länder, säger han.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Canon LabelStream 4000 visas för nordiska mässpubliken

Canon lägger allt krut på en enda maskin under Packnorth den 10–12 maj. Canon LabelStream 4000, en spännande etikettpress som lanserades år 2019, har nu börjat hitta ut på marknader i Europa. Norden är ännu ett orört område, men Canon hoppas kunna lägga grunden för kommande installationer via Packnorth.

Publicerat av: 

Ricoh utmanar med vattenbaserad bläckskrivare i B2-format

Ricoh presenterar sin första vattenbaserade B2-bläckstråleskrivare med duplex-kapacitet. Den nya skrivaren är utrustad med ny bläck- och härdningsteknik och kan skriva ut på praktiskt taget vilken typ av papper som helst, inklusive bestrukna offsetkvaliteter – utan att använda primer.

Publicerat av: 

Förpackningskonsulter intar mässa

AFRY är ett förhållandevis nytt namn på det vi tidigare kände som Ångpanneföreningen, eller ÅF. När Packnorth arrangeras 10–12 maj är man en av utställarna. Vi frågade de välkända förpackningskonsulterna Niclas Björkholtz och Christian Håkansson om vad som lockar dem med Packnorth och vad man kommer att presentera i sin monter.

Publicerat av: 

Integritetsinställningscenter

Google Analytics

Used to distinguish users in google analytics.

_ga, _gid

User login

WordPress uses cookies, or tiny pieces of information stored on your computer, to verify who you are. There are cookies for logged in users and for commenters.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wordpress_test_cookie, wp-settings-5, wp-settings-time-5

Site setting

To store a the logged in user's username and a 128bit encrypted key. This information is required to allow a user to stay logged in to a web site without needing to submit their username and password for each page visited. Without this cookie, a user is unable to proceed to areas of the web site that require authenticated access.

PHPSESSID

GDPR Consent

GDPR – check for consent types.

gdpr[consent_types]