Certifiering på silvernivå för bestruket papper

Michal Jarczyński, vd för Arctic Paper. Foto: Pressbild

Arctic Paper har erhållit Cradle to Cradle Certified på silvernivå för det bestrukna träfria produktsortimentet som produceras på Grycksbo bruk.

Företaget har även uppnått silvernivå när det gäller hela produktionsprocessen i fabriken i Grycksbo på en övergripande nivå. Dessutom visade produktion på väldigt låga CO2-utsläpp.

Från och med april 2021 är samtliga kvaliteter från Grycksbo bruk Cradle to Cradle Certified, inklusive G-Print, G-Smooth, G-Snow, Arctic Silk, Arctic Matt, Arctic Volume White och Arctic Volume Ice.

Arctic Paper går även ut med att företaget slår ihop försäljningsorganisationerna för Skandinavien och Baltikum till en gemensam enhet, Arctic Paper ScanBaltics. Detta görs för att effektivisera försäljningsprocessen. Norrmannen Leif-Arne Karlsen, idag verkställande direktör för det skandinaviska försäljningsbolaget, har utsetts till verkställande direktör för den nya enheten från och med den 1 juni 2021.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: