HP Indigo utökar sin portfölj

Nya HP Indigo 35K för exklusiv falskartong finns nu tillgänglig på marknaden. Foto: Pressbild

Nu lanseras HP Indigo 35K, en digitalpress för falskartong i exklusiva kvaliteter, som är en vidareutveckling av HP Indigo 30000.

Enligt HP Indigo är etikett- och förpackningsindustrin en snabbt växande marknad, framför allt när det gäller falskartong och etiketter. Det som driver den tillväxten är till exempel möjligheten att optimera logistikkedjorna med on demand-printing. Därför ser HP behovet av nya uppdaterade modeller i HP Indigo-serien, inte minst flaggskeppet HP Indigo 35K.

Denna nya modell gör det bland annat möjligt att trycka med tunnare substrat, från 150 mikron, för applikationer så som styv kartong, och den trycker med HD-kvalitet med upp emot 1600 dpi. Den är utrustad med HP:s vita bläck, Electroink Premium White, för högre opacitet, Electroink Invisible Yellow och Tresu iCoat.

Snabbare färgmatchning

Dessutom finns HP Indigos färgautomationsteknologi Spot Master tillgänglig för såväl digitalpressarna 25K som nya 35K. Spot Master ska öka produktiviteten inom den digitala förpackningsindustrin med snabbare och mer korrekt färgmatchning, med en noggrannhet på mindre än två delta E och mindre än tre meter spill. Enligt företaget innebär Spot Master att varje etikett ska se exakt likadan ut, oavsett var och när den har tryckts.

En annan nyhet som tillverkaren presenterar i samband med släppet är HP Indigo Secure, en uppsättning av lösningar för säkerhets- och varumärkesskydd. Secure omfattar hårdvara, mjukvara, media och bläck som ska innebära en säker tryckprocess för kunden.

Lanserar ytterligare modeller

Även när det gäller den molnbaserade mjukvaran PrintOS presenteras nyheter. Bland annat PrintOS Learn som innebär en individuell och kontinuerlig lärandeprocess som baseras på utrustningen och användarprofilen. Dessutom finns nu PrintOS Supplies Inventory som utifrån historisk användning av förbrukningsvaror säger till när det är dags att göra en ny beställning.

I samband med nya 35K släpps även ytterligare två Indigo-modeller: HP Indigo 8K digitalpress för etiketter och krympfilmer i långa serier och HP Indigo 6P som är en smalbanig digitalpress för simplex-utskrift av foto och kommersiella applikationer.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: 

Ny studie: Så upplever företag hållbarhetsarbetet

56 procent av tillfrågade europeiska företag upplever det som kämpigt att göra gröna investeringar eftersom andra affärsproblem ses som mer krävande. Och bara en tredjedel av företagens chefer ser den digitala transformationen som en möjliggörare för mer hållbara affärsmetoder. Det framgår i en ny Ricoh-studie.

Publicerat av: 

Canon sätter standard för CAD-utskrifter

Canons nya storformatsskrivare för CAD-ritningar och affischutskrifter i färg täpper till luckan tillverkaren haft när det gäller att nå kunder i låg- och mellansegmentet.
– Man har tagit de bästa bitarna från Canons produktionsperspektiv och gjort det i en ny smidig kompakt lösning. Den här kommer vi definitivt se mer av på marknaden i sitt segment, säger Matteus Celinski, Sverigechef hos Canon.

Publicerat av: