HP Indigo utökar sin portfölj

Nya HP Indigo 35K för exklusiv falskartong finns nu tillgänglig på marknaden. Foto: Pressbild

Nu lanseras HP Indigo 35K, en digitalpress för falskartong i exklusiva kvaliteter, som är en vidareutveckling av HP Indigo 30000.

Enligt HP Indigo är etikett- och förpackningsindustrin en snabbt växande marknad, framför allt när det gäller falskartong och etiketter. Det som driver den tillväxten är till exempel möjligheten att optimera logistikkedjorna med on demand-printing. Därför ser HP behovet av nya uppdaterade modeller i HP Indigo-serien, inte minst flaggskeppet HP Indigo 35K.

Denna nya modell gör det bland annat möjligt att trycka med tunnare substrat, från 150 mikron, för applikationer så som styv kartong, och den trycker med HD-kvalitet med upp emot 1600 dpi. Den är utrustad med HP:s vita bläck, Electroink Premium White, för högre opacitet, Electroink Invisible Yellow och Tresu iCoat.

Snabbare färgmatchning

Dessutom finns HP Indigos färgautomationsteknologi Spot Master tillgänglig för såväl digitalpressarna 25K som nya 35K. Spot Master ska öka produktiviteten inom den digitala förpackningsindustrin med snabbare och mer korrekt färgmatchning, med en noggrannhet på mindre än två delta E och mindre än tre meter spill. Enligt företaget innebär Spot Master att varje etikett ska se exakt likadan ut, oavsett var och när den har tryckts.

En annan nyhet som tillverkaren presenterar i samband med släppet är HP Indigo Secure, en uppsättning av lösningar för säkerhets- och varumärkesskydd. Secure omfattar hårdvara, mjukvara, media och bläck som ska innebära en säker tryckprocess för kunden.

Lanserar ytterligare modeller

Även när det gäller den molnbaserade mjukvaran PrintOS presenteras nyheter. Bland annat PrintOS Learn som innebär en individuell och kontinuerlig lärandeprocess som baseras på utrustningen och användarprofilen. Dessutom finns nu PrintOS Supplies Inventory som utifrån historisk användning av förbrukningsvaror säger till när det är dags att göra en ny beställning.

I samband med nya 35K släpps även ytterligare två Indigo-modeller: HP Indigo 8K digitalpress för etiketter och krympfilmer i långa serier och HP Indigo 6P som är en smalbanig digitalpress för simplex-utskrift av foto och kommersiella applikationer.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: