Webbinarium om branschens utveckling

Den grafiska branschens utveckling skiljer sig inte mycket från verkstad eller livsmedel. De har bara varit bättre på att rationalisera. Det konstaterar Grafiska Företagens vd Ravindra Parasnis.

Den 4 juni klockan 09.00 bjuder Grafiska Företagen på ett webbinarium om hur branschen står sig. De utlovar svar på frågor som: Vart är den grafiska branschen på väg? Hur går återhämtningen och vilka produktområden tror branschen kommer att växa? Vad kan vi förvänta oss av konjunkturen framöver?

Ravindra Parasnis, vd på Grafiska Företagen, presenterar resultatet av den nyligen genomförda marknadsundersökningen, som har besvarats av våra medlemmar inom både förpacknings- och civilgrafiska delbranscherna.

Mats Kinnvall, chefekonom på Teknikföretagen, ger en framtidsspaning om konjunkturläget i världsekonomin, Europa och Sverige. Deltagarna får också en bild av hur återhämtningen går för industrin och vad vi kan förvänta oss framöver.

Webbinariet leds av Sophie Åhsberg, kommunikatör, Grafiska Företagen.

Webbinariet är öppet för alla och du anmäler dig till Svenskt Näringsliv på den här länken.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Udda fågel i tryckeribranschen: ”Vi gillar problemlösning”

Hos Passet Screen sköter Bengt Pettersson det analoga trycket och sonen Anders kör digital storformat. Deras två avdelningar bidrar till synergieffekter och specialtryck dem emellan. Plantrycket växer och har svängt mer åt att trycka förpackningslådor till e-handeln, men på senare år har digitaltrycket seglat upp försäljningsmässigt hack i häl.

Publicerat av: 

Plastexperten: Tunt underlag för gröna påståenden

Emma Strömberg är plastexpert på oberoende forskningsinstitutet IVL Svenska miljöinstitutet AB och docent i polymera material. Hon har tittat på om det gjorts någon specifik forskning på pvc-vinyler eller pvc-fria alternativ, men det visar sig att det är knapert med forskningsrapporter om detta.

Publicerat av: