Webbinarium om branschens utveckling

Den grafiska branschens utveckling skiljer sig inte mycket från verkstad eller livsmedel. De har bara varit bättre på att rationalisera. Det konstaterar Grafiska Företagens vd Ravindra Parasnis.

Den 4 juni klockan 09.00 bjuder Grafiska Företagen på ett webbinarium om hur branschen står sig. De utlovar svar på frågor som: Vart är den grafiska branschen på väg? Hur går återhämtningen och vilka produktområden tror branschen kommer att växa? Vad kan vi förvänta oss av konjunkturen framöver?

Ravindra Parasnis, vd på Grafiska Företagen, presenterar resultatet av den nyligen genomförda marknadsundersökningen, som har besvarats av våra medlemmar inom både förpacknings- och civilgrafiska delbranscherna.

Mats Kinnvall, chefekonom på Teknikföretagen, ger en framtidsspaning om konjunkturläget i världsekonomin, Europa och Sverige. Deltagarna får också en bild av hur återhämtningen går för industrin och vad vi kan förvänta oss framöver.

Webbinariet leds av Sophie Åhsberg, kommunikatör, Grafiska Företagen.

Webbinariet är öppet för alla och du anmäler dig till Svenskt Näringsliv på den här länken.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: