Webbinarium om branschens utveckling

Den grafiska branschens utveckling skiljer sig inte mycket från verkstad eller livsmedel. De har bara varit bättre på att rationalisera. Det konstaterar Grafiska Företagens vd Ravindra Parasnis.

Den 4 juni klockan 09.00 bjuder Grafiska Företagen på ett webbinarium om hur branschen står sig. De utlovar svar på frågor som: Vart är den grafiska branschen på väg? Hur går återhämtningen och vilka produktområden tror branschen kommer att växa? Vad kan vi förvänta oss av konjunkturen framöver?

Ravindra Parasnis, vd på Grafiska Företagen, presenterar resultatet av den nyligen genomförda marknadsundersökningen, som har besvarats av våra medlemmar inom både förpacknings- och civilgrafiska delbranscherna.

Mats Kinnvall, chefekonom på Teknikföretagen, ger en framtidsspaning om konjunkturläget i världsekonomin, Europa och Sverige. Deltagarna får också en bild av hur återhämtningen går för industrin och vad vi kan förvänta oss framöver.

Webbinariet leds av Sophie Åhsberg, kommunikatör, Grafiska Företagen.

Webbinariet är öppet för alla och du anmäler dig till Svenskt Näringsliv på den här länken.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: