60 procent av all lagerförsäljning sker numera den digitala vägen hos Antalis. Den grafiska leverantören har nu sjösatt en ny webbplats med en satsning på mer kundinnehåll och som ska göra det enklare för kunderna att söka och beställa varor i sortimentet.
Antalis bygger vidare och har nu lanserat nya webbshoppar i hela Skandinavien med mer innehåll för att öka kundupplevelsen och stärka sökbarheten på de olika sökmotorerna. Att kunna handla på nätet har varit under stark utveckling i åratal och har bara intensifierats under coronakrisen, enligt företaget.
60 procent av företagets lagerförsäljning är i dag digital och fortsätter att öka, enligt Steen Murmann, managing director för Antalis i Norden, Ryssland och de baltiska länderna. Han säger att det är viktigt för kunderna att kunna beställa artiklar 24/7, exakt när det passar dem.
– Det måste vara enkelt, men det måste också vara inspirerande att handla på Antalis. Det är därför vi har byggt en webbplats där du kan hitta både inspiration och råd. Det görs bland annat via en blogg och kundstudier. Samtidigt kan du med några klick hitta alla produkter i sortimentet. Översikten har förbättrats avsevärt och det finns tvärbindningar så det är lätt att hämta från inspiration och att köpa och vice versa.
Steen Murmann ser lanseringen som ett steg i rätt riktning i en utvecklingsprocess som aldrig tar slut.
– Till exempel har kunder idag ”Mitt konto”, där de kan söka efter gamla fakturor och se tidigare beställningar som de enkelt kan ordna om. Redan nästa år kommer vi att kunna erbjuda ännu mer avancerade initiativ som möjliggör större interaktion och lätthet för användaren.