Antalis har ökad e-handel i sikte

PUBLICERAD: 30 september 2021
UPPDATERAD: 30 september
Antalis satsar på att förbättra kundupplevelsen på nätet. Foto: Antalis

60 procent av all lagerförsäljning sker numera den digitala vägen hos Antalis. Den grafiska leverantören har nu sjösatt en ny webbplats med en satsning på mer kundinnehåll och som ska göra det enklare för kunderna att söka och beställa varor i sortimentet.

Antalis bygger vidare och har nu lanserat nya webbshoppar i hela Skandinavien med mer innehåll för att öka kundupplevelsen och stärka sökbarheten på de olika sökmotorerna. Att kunna handla på nätet har varit under stark utveckling i åratal och har bara intensifierats under coronakrisen, enligt företaget.

Steen Murmann. Foto: Pressbild

60 procent av företagets lagerförsäljning är i dag digital och fortsätter att öka, enligt Steen Murmann, managing director för Antalis i Norden, Ryssland och de baltiska länderna. Han säger att det är viktigt för kunderna att kunna beställa artiklar 24/7, exakt när det passar dem.

– Det måste vara enkelt, men det måste också vara inspirerande att handla på Antalis. Det är därför vi har byggt en webbplats där du kan hitta både inspiration och råd. Det görs bland annat via en blogg och kundstudier. Samtidigt kan du med några klick hitta alla produkter i sortimentet. Översikten har förbättrats avsevärt och det finns tvärbindningar så det är lätt att hämta från inspiration och att köpa och vice versa.

Steen Murmann ser lanseringen som ett steg i rätt riktning i en utvecklingsprocess som aldrig tar slut.

– Till exempel har kunder idag ”Mitt konto”, där de kan söka efter gamla fakturor och se tidigare beställningar som de enkelt kan ordna om. Redan nästa år kommer vi att kunna erbjuda ännu mer avancerade initiativ som möjliggör större interaktion och lätthet för användaren.

Läs vidare

Canon visar fotoutställning för synskadade på Fotografiska

Den 29-31 oktober kommer Canons turnerande fotoutställning World Unseen till Fotografiska i Stockholm. Men det är inte en utställning i mängden. Nej, man riktar sig nämligen både till seende och synsvaga. Med hjälp av Canons Arizona-skrivare har bilderna fått taktilt tryck i lager.

TPFW-42

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113

De vinner Svenska skyltpriset: "Neon var det självklara valet"

Vinnarbidragen finns i Stockholm och Malmö.

FotoJet---2024-09-05T144045.319

Rullande reklamenhet uppmanar Stockholmare att skydda sig sexuellt

Print, ledskyltar, ljud och foliering på "street tv-bil".

berlingo

Senaste nytt

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Grafiska Företagen: Generellt sett ganska dystert på marknaden

Eva Glückman, vd för Grafiska Företagen, var en av talarna när Svenska Kartongföreningen hade sitt årsmöte på Grand Hotel i Lund nyligen. Hon gav en bild av hur medlemsföretagen ser på konjunkturläget och om man har en positiv eller negativ syn på framtiden.

Evax

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.

BeautyBoxIpack2x

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Sign&Print på plats på "Home of Print" hos Heidelberg: ✓AI-styrda flöden tar besluten i tryckerierna från 2025 ✓Digitalpressen Jetpress 50 ✓Förpackningspressen Boardmaster

DSC_7868