Antalis har ökad e-handel i sikte

PUBLICERAD: 30 september 2021
UPPDATERAD: 30 september
Antalis satsar på att förbättra kundupplevelsen på nätet. Foto: Antalis

60 procent av all lagerförsäljning sker numera den digitala vägen hos Antalis. Den grafiska leverantören har nu sjösatt en ny webbplats med en satsning på mer kundinnehåll och som ska göra det enklare för kunderna att söka och beställa varor i sortimentet.

Antalis bygger vidare och har nu lanserat nya webbshoppar i hela Skandinavien med mer innehåll för att öka kundupplevelsen och stärka sökbarheten på de olika sökmotorerna. Att kunna handla på nätet har varit under stark utveckling i åratal och har bara intensifierats under coronakrisen, enligt företaget.

Steen Murmann. Foto: Pressbild

60 procent av företagets lagerförsäljning är i dag digital och fortsätter att öka, enligt Steen Murmann, managing director för Antalis i Norden, Ryssland och de baltiska länderna. Han säger att det är viktigt för kunderna att kunna beställa artiklar 24/7, exakt när det passar dem.

– Det måste vara enkelt, men det måste också vara inspirerande att handla på Antalis. Det är därför vi har byggt en webbplats där du kan hitta både inspiration och råd. Det görs bland annat via en blogg och kundstudier. Samtidigt kan du med några klick hitta alla produkter i sortimentet. Översikten har förbättrats avsevärt och det finns tvärbindningar så det är lätt att hämta från inspiration och att köpa och vice versa.

Steen Murmann ser lanseringen som ett steg i rätt riktning i en utvecklingsprocess som aldrig tar slut.

– Till exempel har kunder idag ”Mitt konto”, där de kan söka efter gamla fakturor och se tidigare beställningar som de enkelt kan ordna om. Redan nästa år kommer vi att kunna erbjuda ännu mer avancerade initiativ som möjliggör större interaktion och lätthet för användaren.

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Läs vidare

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4
Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Berlingo Media slog till med sju meter långt skyltupptåg

Warner Music Sweden och Berlingo Media skapade en sju meter lång skylt av artisten Alex Warren inför hans konsert i Stockholm i veckan. Nu är skylten på väg till Oslo och Köpenhamn.

1741810551824
Berlingo Media slog till med sju meter långt skyltupptåg

Canon visar fotoutställning för synskadade på Fotografiska

Den 29-31 oktober kommer Canons turnerande fotoutställning World Unseen till Fotografiska i Stockholm. Men det är inte en utställning i mängden. Nej, man riktar sig nämligen både till seende och synsvaga. Med hjälp av Canons Arizona-skrivare har bilderna fått taktilt tryck i lager.

TPFW-42
Canon visar fotoutställning för synskadade på Fotografiska

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113
Canon skördar frukterna av lyckat Drupa