Neschen satsar mot den svenska marknaden

Erik Geutjes, marknadschef på Neschen, säger att företaget vill öka sin närvaro i Skandinavien. Foto: Anja Degerholm

Nyligen meddelade återförsäljaren Filmolux att man lägger ner verksamheten i Sverige. Men tillverkaren Neschen vill fortsätta att leverera folier till den svenska marknaden, inte minst det pvc-fria sortimentet, och stärka sin ställning. 

– Vi vill öka vår närvaro i Skandinavien och öka medvetenheten om Neschen som varumärke, säger marknadschefen Erik Geutjes som tar emot i företagets monter på Fespa-mässan, som är utformat som ett cykelkafé.

Miljömedvetenhet

Satsningen ska göras genom befintliga återförsäljare som Antalis och Spandex, men även genom riktade insatser för att öka synligheten för varumärket. Bland annat medverkar Neschen vid Sign&Print Scandinavia i Stockholm i februari 2022.

– Vi ser framför allt en stor potential i Sverige, där finns ett stort intresse för pvc-fria folier och en medvetenhet om miljön. Skandinavien har kommit mycket längre i den utvecklingen än resten av Europa, säger Erik Geutjes.

Positiva siffror

Under Fespa visar Neschen upp en bred palett av produkter, bland annat pvc-fria Kavalan-serien, produkter från ContraVision och mycket annat. Erik Geutjes visar upp en av nyheterna: en polyesterdot för inomhusbruk. Han säger att Neschen tack vare sina olika affärsenheter klarade sig förhållandevis bra under pandemin, och att en ljusning är i sikte för det grafiska segmentet.

– Från mitten av juli såg vi att det började gå uppåt igen och den utvecklingen har fortsatt, så det ser positivt ut, säger Erik Geutjes.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *