Det händer på Sign&Print-mässan i Oslo

PUBLICERAD: 18 oktober 2021
UPPDATERAD: 18 oktober
Mässan för hela den grafiska branschen hålls på X Meeting Point, Hellerudsletta: Foto: Pressbild

Sign, Print & Promotion, 20–21 oktober, närmar sig med stormsteg. Fler än 1 000 besökare väntas komma till mässan för att inspireras, göra affärer och se över hundra produktnyheter, varav några är världspremiärer. Vi ger dig en inblick i ett urval av det som händer på mässan.

Eventarenan X Meeting Point kommer under dagarna 20–21 oktober att vara platsen för alla som arbetar med kommunikation och synlighet. En grafisk branschmässa som inbjuder till nätverkande, mingel och möjligheter att göra affärer på mässgolvet bland all maskinutrustning och alla produkter. Att anmäla sig till mässan är gratis för besökare.

Laddat med utställare

Alla de viktigaste leverantörerna inom digitalt produktionstryck, med lösningar för nästan alla ändamål, finns på plats i utställningshallen. Oavsett om det handlar om stora eller små format, papper, förpackningar, folier, textilier eller andra printbara prylar så presenteras lösningar inom det mesta – även digitala programvarulösningar.

De senaste nyheterna inom skyltproduktion och visuell kommunikation – bannergrafik, mindre och större väggskyltar, car wrapping och upplysta skyltar visas upp på mässan. Promotion är ett annat fokusområde. Det är till exempel produkter som t-shirtar, lock, pennor och plastflaskor och andra kreativa produkter som är viktiga för att skapa en identitet på arbetsplatser och för att marknadsföra sig utåt som företag.

Norges bästa bilfolierare ska koras under mässan. Foto: Pressbild

Mässan lockar också många car wrapping-entusiaster. Under de två mässdagarna ska en norsk mästare i car wrapping koras. Vinnaren får motta ett stipendium på 8 000 kronor som täcker resa och hotell för att delta i World Finals i Berlin, 31 maj 2022. Det är kostnadsfritt att delta och tävla.

Janne Høgshøj, grafisk designer på Danish Connection. Foto: Pressbild
En inspirerande utställning

Vid cafédelen och den kreativa scenen arrangeras en stor trycksaksutställning av Danish Connection. Utställningen består av kreativa papperskvaliteter från pappersdesigners och små och stora trycksaker från  skickliga grafiska formgivare, tryckerier och papperstillverkare.

Talare på kreativ scen

Under mässans två dagar rullar också ett inspirerande och kunskapsbyggande seminarieprogram.

X Meeting Point, Hellerudsletta, är beläget mitt emellan flygplatsen Gardermoen och Oslo centrum. För alla som besöker mässan krävs att de uppvisar ett giltigt covidpass eller ett nyligen negativt covidtest.

Läs vidare

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex