Med nya lokaler och ett nytt förvärv satsar NRA Repro i Umeå på att förstärka inom fordonsfoliering, men också med produkter riktade mot privatkunder som dekalkit till snöskotrar, vattenskotrar och motocross-cyklar. En ny webbshopp är ett led i satsningen.
För några månader sedan flyttade Umeåtryckeriet NRA Repro till nya större lokaler, något Sign&Print tidigare berättat om. Mattias Adolfsson, vd på företaget, säger att mycket av tiden framåt och nästa år kommer att handla om att vässa och effektivisera produktionen. Verksamhet är indelad i fyra enheter – skyltar, tryck, fordonsfoliering och storformat.
– Vi kommer att förfina produktionsflödet för att till fullo kunna tillgodogöra oss de fördelar som vi skapat genom att flytta till våra nya lokaler som är anpassade för vår verksamhet. Detta är mycket viktigt nu när orderingången tagit rejäl fart efter den märkliga tid som vi alla upplevt här under den förhoppningsvisa kulmen av pandemin.
”En resursförstärkning”
Mattias Adolfsson säger att de sedan länge har varit lyckosamma i sektorn car wrapping och bildekor. I början av november köpte de upp Umeåföretaget Wrappit Reklam, ett förvärv som kommer göra att de bygger vidare inom området.
–Vi får givetvis en resursförstärkning av den personal som fanns i företaget men även en plattform att arbeta mot privatmarknaden som ökar med dessa tjänster.
Specialiserad wrapping
Wrappit Reklam har specialiserat sig på dekalkit till snöskotrar, vattenskotrar och motocross.
– Wrappit kommer att finnas kvar i någon form och företaget är redan inhyst i våra lokaler då vi redan i planeringsskedet för produktion av våra nya lokaler lade till utrymme för expansion i denna sektor.
Planer på webbshopp
Vad ser du för potential för er satsning på specialiserad fordonsfoliering, skotrar etcetera?
– Dekalsatser för skotrar är en tämligen stor produkt här uppe i Norrland där vi verkar men även i övriga delar av Norden och vi kommer inom en snar framtid att sjösätta en webbshop med bland annat dessa dekalsatser, men även med betydligt fler produkter som dels vänder sig mot privatmarknad men även mot B2B-produkter som är mer standardiserade i sitt utförande, säger han och fortsätter:
– Dessutom går detta med dekalsatser att applicera på så mycket mer än skotrar, exempelvis robotgräsklippare och robotdammsugare.