En McKinsey-undersökning visar att riktad kommunikation kan driva en omsättningstillväxt på 10-30 procent. Det säger Craig Lewis, ansvarig för Enterprise Printing hos Ricoh Europe, och lyfter fram företagets verktyg för att skapa effektiva kampanjer.
Enligt Lewis kan Ricoh med de senaste förbättringarna av FusionPro-mjukvaran hjälpa företag av alla storlekar att skapa effektiva riktade kampanjer. Detta genom att ta bort komplexiteten och dyra omkostnader från processen.
Både för tryckt och digital kommunikation
Verktygssviten för design och produktion av personlig marknadsföring och kommunikation ger möjlighet att ta fram dokument som är individuellt anpassade för både tryckt och digital leverans. FusionPro är integrerat med Adobe InDesign och Adobe Acrobat, vilket ger ett plug-and-play-användargränssnitt. Detta gör att individuella dokument kan skapas från nästan vilken designfil som helst som kan konverteras till PDF.
Den nya versionen ökar funktionaliteten genom att förenkla genereringen av FusionPro:s regelbaserade mallar. Den använder data för att generera riktade, relevanta meddelanden, vilket visar sig öka mottagarnas svarsfrekvens.
Förenklar för användaren
Den extra funktionaliteten gör det möjligt för användarna att konvertera rikt formaterad statisk text i en PDF-fil till variabla ramar. Detta eliminerar behovet av att importera de variabla ramarna från InDesign. Användaren kan även lägga till transparenseffekter i bilder och text, vilket ger ytterligare designalternativ.
Vidare är det möjligt att lägga till fler datakällor och filtrera data genom ett nytt användargränssnitt för att förenkla hanteringen av primära och sekundära datafiler. Det går även att hantera variabla ramar och synlighet genom grupper av åtgärder för att spara tid genom att lägga till designregler och funktionalitet.
Slutligen får användaren tillgång till nya mallguider för att bygga tabeller med full funktionalitet, vilket eliminerar behovet av Java-skript.
Text: Søren Winsløw
Översättning: Anja Degerholm