Enklare att skapa riktade kampanjer

PUBLICERAD: 15 december 2021
UPPDATERAD: 15 december
Med hjälp av mjukvaran FusionPro kan användaren göra effektiva och riktade kommunikationskampanjer, enligt Ricoh. Foto: Pressbild

En McKinsey-undersökning visar att riktad kommunikation kan driva en omsättningstillväxt på 10-30 procent. Det säger Craig Lewis, ansvarig för Enterprise Printing hos Ricoh Europe, och lyfter fram företagets verktyg för att skapa effektiva kampanjer.

Enligt Lewis kan Ricoh med de senaste förbättringarna av FusionPro-mjukvaran hjälpa företag av alla storlekar att skapa effektiva riktade kampanjer. Detta genom att ta bort komplexiteten och dyra omkostnader från processen.

Både för tryckt och digital kommunikation

Verktygssviten för design och produktion av personlig marknadsföring och kommunikation ger möjlighet att ta fram dokument som är individuellt anpassade för både tryckt och digital leverans. FusionPro är integrerat med Adobe InDesign och Adobe Acrobat, vilket ger ett plug-and-play-användargränssnitt. Detta gör att individuella dokument kan skapas från nästan vilken designfil som helst som kan konverteras till PDF.

Den nya versionen ökar funktionaliteten genom att förenkla genereringen av FusionPro:s regelbaserade mallar. Den använder data för att generera riktade, relevanta meddelanden, vilket visar sig öka mottagarnas svarsfrekvens.

Förenklar för användaren

Den extra funktionaliteten gör det möjligt för användarna att konvertera rikt formaterad statisk text i en PDF-fil till variabla ramar. Detta eliminerar behovet av att importera de variabla ramarna från InDesign. Användaren kan även lägga till transparenseffekter i bilder och text, vilket ger ytterligare designalternativ.

Vidare är det möjligt att lägga till fler datakällor och filtrera data genom ett nytt användargränssnitt för att förenkla hanteringen av primära och sekundära datafiler. Det går även att hantera variabla ramar och synlighet genom grupper av åtgärder för att spara tid genom att lägga till designregler och funktionalitet.

Slutligen får användaren tillgång till nya mallguider för att bygga tabeller med full funktionalitet, vilket eliminerar behovet av Java-skript.

Text: Søren Winsløw

Översättning: Anja Degerholm

Läs vidare

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Summa släpper ny version av mjukvara för flatbäddsskärare

Nu kommer en ny version av programmet Go Produce Flatbed Edition 3.0 som är skräddarsytt för skärmaskiner av flatbäddsmodell i F-serien.
_DSC0105

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)