Pvc-fritt ska stärka Neschen i Sverige

PUBLICERAD: 15 februari 2022
UPPDATERAD: 15 februari
Richard Bachora, Head of Business Unit Graphics på Neschen Coating.

Sedan Filmolux lade ner sin verksamhet i Sverige i höstas har tillverkaren Neschen Coating tagit en mer aktiv roll på den svenska marknaden. Den 5-7 april medverkar företaget på Sign&Print Scandinavia för att ytterligare öka synligheten för varumärket.

Neschen Coating är en tillverkare av nischprodukter inom den grafiska industrin, med bas i Tyskland. I Sverige säljs företagets produkter via återförsäljarna Spandex, Vink essåplast Group, Folie & Papper och Specialmedia.

När Sign&Print träffade marknadschefen Erik Geutjes under Fespa-mässan i höstas uttryckte han att Neschen ser en stor potential i Sverige, inte minst på grund av ett stort intresse för pvc-fria produkter. Pvc-fritt är också något företaget fokuserar på när man gästar mässan i april.

– Vi kommer att visa några av våra pvc-fria lösningar, som är ett resultat av vår senaste produktutveckling. Neschen har också ett utbud av digitala printbara tapeter, som huvudsakligen är pvc-fria, säger Richard Bachora, Head of Business Unit Graphics på Neschen Coating.

 

Neschen easy dot, en av företagets signaturprodukter.
Innovativa självhäftande produkter

Neschen erbjuder en bred palett av produkter för visuell kommunikation och digital storformatsprint. Easy dot är en annan produkt som företaget gärna lyfter fram.

– Vi fokuserar på innovativa självhäftande produkter, så som till exempel Neschen easy dot, som är något av vår signaturprodukt, kan man säga. En produkt som många försökt imitera, men som ingen lyckats duplicera.

Vilka är era förväntningar inför mässan?

– Vi ser mässan som ett utmärkt tillfälle att möta lokala leverantörer av utskriftstjänster såväl som våra svenska återförsäljare samt utbyta information och kunskap om den lokala marknaden och de behoven som finns där, säger Richard Bachora.

Läs vidare

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)