Sedan Filmolux lade ner sin verksamhet i Sverige i höstas har tillverkaren Neschen Coating tagit en mer aktiv roll på den svenska marknaden. Den 5-7 april medverkar företaget på Sign&Print Scandinavia för att ytterligare öka synligheten för varumärket.
Neschen Coating är en tillverkare av nischprodukter inom den grafiska industrin, med bas i Tyskland. I Sverige säljs företagets produkter via återförsäljarna Spandex, Vink essåplast Group, Folie & Papper och Specialmedia.
När Sign&Print träffade marknadschefen Erik Geutjes under Fespa-mässan i höstas uttryckte han att Neschen ser en stor potential i Sverige, inte minst på grund av ett stort intresse för pvc-fria produkter. Pvc-fritt är också något företaget fokuserar på när man gästar mässan i april.
– Vi kommer att visa några av våra pvc-fria lösningar, som är ett resultat av vår senaste produktutveckling. Neschen har också ett utbud av digitala printbara tapeter, som huvudsakligen är pvc-fria, säger Richard Bachora, Head of Business Unit Graphics på Neschen Coating.
Innovativa självhäftande produkter
Neschen erbjuder en bred palett av produkter för visuell kommunikation och digital storformatsprint. Easy dot är en annan produkt som företaget gärna lyfter fram.
– Vi fokuserar på innovativa självhäftande produkter, så som till exempel Neschen easy dot, som är något av vår signaturprodukt, kan man säga. En produkt som många försökt imitera, men som ingen lyckats duplicera.
Vilka är era förväntningar inför mässan?
– Vi ser mässan som ett utmärkt tillfälle att möta lokala leverantörer av utskriftstjänster såväl som våra svenska återförsäljare samt utbyta information och kunskap om den lokala marknaden och de behoven som finns där, säger Richard Bachora.