Lysande skyltkoncept för detaljhandeln

PUBLICERAD: 8 mars 2022
UPPDATERAD: 8 mars
Thomas Vellier, ansvarig för sälj och marknad på Bendixen.

Med en helt ny innovativ produkt inom ljusskyltar hoppas det danska skyltföretaget Bendixen kunna fånga besökarnas uppmärksamhet under Sign&Print Scandinavia.

– abcMIX är en helt ny, innovativ och mycket prisvärd produkt inom ljusskyltar. Särskilt de magnetiska bokstäverna ger extrem flexibilitet i detaljhandeln, där meddelanden snabbt och enkelt kan bytas ut. Med abcMIX kan vi se till att budskapet når ut, lysande klart, säger Thomas Vellier, ansvarig för sälj och marknad på Bendixen.

Enligt Thomas Vellier är det en stor fördel att medverka på en mässa för att visa upp sina produkter. Det är inte lika enkelt via telefon eller på ett digitalt möte.

– För att förstå principen och se möjligheterna i den stora flexibiliteten som abcMIX har måste man prova den. Vi ser fram emot att välkomna gäster till montern där det kommer att vara möjligt att se och röra produkterna.

Stora bokstäver med inbyggd LED

När det gäller produktnyheter kommer företaget att visa upp ett LED-kapell som kan användas för skyltning på gågator, gallerior eller köpcentrum. Dessutom visas en annan helt ny produkt upp, nämligen gigantiska magnetbokstäver med inbyggd LED-skärm.

– Våra förväntningar på Sign&Print-mässan är att skapa medvetenhet om abcMIX, som är helt nytt på marknaden. Vi är en skandinavisk distributör av varumärket och vi vill sprida ordet i Sverige. Vi söker även samarbeten med potentiella återförsäljare, säger Thomas Vellier.

 

Läs vidare

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Direct Color Systems visar LED-printers på Fespa

Direct Color Systems ska demonstrera sina LED-printers på Fespa. Flatbädden UV-44 DTS släpptes förra året och är en mångsidig printer i mellanformat.
3_4View2_3846-1536x1119

Det händer på årets Fespa-mässa

När Fespa Global Print Expo återvänder till Amsterdam RAI i mars så är det med välkända inslag som Sustainability Spotlight och World Wrap Masters, men även med nyheter som rör digital signage, personalisering och ett initiativ för att minska spillet.
Fespa kollage

Zone Systems levererar 50-talsskyltar till tunnelbanestation

Zone Systems i Vadstena fick jobbet att tillverka skyltar i 1950-talsstil när tunnelbanestationen Hötorget i Stockholm restaureras till sitt ursprungsuppförande.
zone-systems

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland