Etiketter som sticker ut

PUBLICERAD: 17 mars 2022
UPPDATERAD: 17 mars
Pia Lenz och Peter Clemmensen kommer att representera Danish Label Coating på Sign&Print Scandinavia, den 5-7 april.

Danska företaget Danish Label Coating är en underleverantör till den grafiska branschen och erbjuder produkter inom visuell kommunikation.

Det handlar bland annat om Polycoat-etiketter, texter och paneler, men även varumärken som MiniSign, CromSign och Kromex.

– Vi levererar både små och stora serier. Oavsett om kunden producerar sina egna etiketter och skickar dem till oss för en Polycoat-behandling, eller om vi gör hela jobbet åt kunden. Vi vill att det ska vara enkelt att handla hos oss. Kunden skickar en fil och efter att vi har bestämt material, färger och storlek så ordnar vi resten, säger Pia Lenz på Danish Label Coating.

Iögonfallande produkter

I samband med Sign&Print-mässan kommer Danish Label Coating att ha särskilda mässerbjudanden på Polycoat-etiketter. I montern erbjuder man även gratis produktprover.

– Det är viktigt att kunna sticka ut. Våra olika skyltar och etiketter är iögonfallande och gör skillnad, säger Pia Lenz.

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Läs vidare

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Coca-Cola lanserar ikonisk etikettkampanj i ny tappning

Den omtalade kampanjen Share a Coke är tillbaka och bjuder nu in en yngre generation att få uppleva klassikern i ny tappning.

sommar
Coca-Cola lanserar ikonisk etikettkampanj i ny tappning

Storformatsutskrifternas framtid ska visas av swissQprint

På årets Fespa i Berlin kommer swissQprint visa sitt nya sortiment av flatbäddsskrivare.

SQP Carmen 2
Storformatsutskrifternas framtid ska visas av swissQprint

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4
Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt