Canon utökar nu sitt proCARE-serviceprogram till att täcka företagets hela grafiska storformatsutbud. Det blir även tillgängligt för kunder över hela världen.
ProCARE-programmet är framtaget för kunder med skrivare i Arizona- och Colorado-serierna. Maskiner som är designade för optimal produktivitet med så lite operatörsdrift och manuellt underhåll som möjligt.
Med sitt serviceprogram lovar Canon att maximera maskinernas drifttid, total transparens när det gäller kostnader och en hög ROI (return of investment). Det skriver Canon i ett pressmeddelande. I avtalet ingår support med kort svarstid, reservdelar, arbets- och restid, förebyggande underhåll och fjärrsupport.
”Minimerar de totala ägarkostnaderna”
Många av kunderna är redan anslutna och nu är programmet tillgängligt inte bara i EMEA-området utan i hela världen.
– 2021 passerade vi en milstolpe med över 10 000 Arizona- och Colorado-skrivare över hela världen. Sedan lanseringen av Colorado proCARE i EMEA 2020 är mer än 95 procent av kundernas Colorado-enheter anslutna till Canons On Remote Service-system. Över 70 procent av våra kunder har redan ett fullserviceavtal och 80 procent av dem har valt ett femårigt proCARE-avtal, vilket minimerar de totala ägarkostnaderna, säger Michele Tuscano, European Production Partner and LFG Direct Sales Director, Canon EMEA.
Skräddarsytt efter kundernas behov
Han säger att allt fler internationella partners och kunder efterfrågar ett konsekvent, enkelt och användarvänligt världsomspännande servicekoncept. Helt enkelt för att företagen är beroende av att kunna leverera till sina kunder.
– Med Arizona och Colorado proCARE erbjuder vi nu ett serviceprogram som är skräddarsytt för alla våra kunders behov. De vet att de har teknik de kan lita på och en lösningspartner som alltid är redo att hjälpa dem att leverera, säger Michele Tuscano.