Lysande mässdebut för danskt skyltföretag

PUBLICERAD: 6 april 2022
UPPDATERAD: 6 april
Thomas Vellier och Thorbjørn Kjellerup på Bendixen har svenska marknaden i sikte efter succédebuten på Sign&Print Scandinavia. Foto: Claes Nordström

Danska Bendixen med sina lysande skyltbokstäver ABCMix prövade vingarna att för första gången ställa ut på Sign&Print-mässan på Kistamässan. De stora förväntningarna med nya partner- och affärssamarbeten har redan infriats och planen är att framåt satsa ytterligare mot svenska marknaden.

Vi förväntar oss att vi öppnar upp på den svenska marknaden för våra ABCMix-produkter.

Thomas Vellier, ansvarig för sälj och marknad på Bendixen, har tidigare sagt till Sign&Print att abcMIX är en helt ny, innovativ och mycket prisvärd produkt inom ljusskyltar.

– Särskilt de magnetiska bokstäverna ger extrem flexibilitet i detaljhandeln, där meddelanden snabbt och enkelt kan bytas ut.

Foto: Claes Nordström

När vi möter Thomas Vellier och kollegan Thorbjørn Kjellerup på Sign&Print-mässan är det lyriska tongångar:

– Det har varit en spännande mässa så här långt och vi har fått riktigt god respons på våra produkter. Det är mycket positivt vi tar med oss härifrån, säger Thomas

Mässdebuten var så pass lyckad att de nu planerar att ta ett rejält grepp om den svenska marknaden framåt.

– Vi förväntar oss att vi öppnar upp på den svenska marknaden för våra ABCMix-produkter och koncept. Det har varit riktigt positiv respons det här med att själv kunna bygga och sätta ihop dit eget skyltkoncept med bokstäver.

 

Foto: Claes Nordström

 

Läs vidare

Det här visar Gibon Borås på Grafiska dagarna

Årets fokus ligger på mjukvaror, smarta arbetsflöden och automatisering.

DSC_8066

Vägskäl för Blinkfyrar: Byter vd och skapar nytt bolag

Förändringar på väg hos stor vägmärkesproducent.

FotoJet---2025-02-03T143217.324

Allt i en mässhall under Sign Print & Promotion i Oslo

Boka in den 19–20 mars 2025 i kalendern.

SIPP-kollage

Nu hoppas Roland DG göra sig hörda i high end-segmentet

Roland DG vill inta pole position med sin nya storformatsskrivare. De var budskapet när de presenterade sin nya högvolymsskrivare på Formel 1-banan i Monza i Milano. Frågan är om den nya maskinen med ett helt nytt rött bläck är en vinnare när den ska tävla med konkurrerande grafiska fortkörare.

DSC_9222

Senaste nytt

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR

Stockholmstryckeri vinner Årets Lokala industriföretag

"Hos oss blir man väl bemött oavsett om det handlar om att trycka 500 kuvert eller om man vill beställa nåt jättestort."

Stefan-Ekblom

Produktion av grafiskt papper ökar: "Effekten väntas inte bestå"

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent ifjol. Men Skogsindustrierna tror att utvecklingen kommer brytas.

Charlotte-Dickens