Folie för riktigt tuffa tag

Patrik Martinsson framför en rallybil som belagts med Hexis Holeshot på de mest utsatta delarna. Foto: Peter Ollén

Hexis har utvecklat en folie för riktigt krävande miljöer. Den är väsentligt tjockare än de vanliga och har en mycket kraftig häftmassa.

Till folien finns ett tillhörande laminat skyddar så att trycket inte heller skadas på exempelvis crossmotorcyklar eller arbetsmaskiner i tuff miljö.

– Visst är den sedan svårare att få bort, jämfört med vanliga folier. Men det går om man först värmer upp den, säger Hexis Nordenchef Patrik Martinsson.

Folien heter Holeshot och som laminat används förslagsvis Hexpressliner, som är perforerad så att det inte uppstår några luftfickor.

Holeshot folien finns i fyra versioner för matt, blankt eller präglat utseende.

Närbild på den tjocka, tryckta Holeshot-folien med ett präglat laminat till skydd för trycket. Foto: Peter Ollén

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: