Skylt- och dekorsatsar i Norrland

Nya ägarkonstellationen från vänster: Marcus Lindh, Martin Morin, Emelie Jonsson, Mattias Adolfsson och Markus Jonsson. Foto: Pressbild

Umeåföretagen NRA Repro och Helhet Reklam går samman och bildar ett gemensamt bolag.
– Tillsammans blir vi en kraftfull aktör, säger vd:n Emelie Jonsson om sammanslagningen.

Sammanslagningen beskrivs som den största affären i Umeå sedan 2002 inom branschen. Det skriver NRA Repro och Helhet Reklam, som nu fusioneras till ett bolag, i ett pressmeddelande.

Skyltbolaget NRA Repro grundades 1956 och företaget  har i dag växt till 20 anställda och har nyligen flyttat in i nybyggda lokaler på Västerslätts industriområde. Helhet Reklam å sin sida startade 2005 och erbjuder en helhetslösning inom reklam och marknadsföring. För ett år sedan gick företagaren Martin Morin in som ny delägare med målet att utveckla och säkra upp verksamheten för att säkerställa tillväxt.

– Vi är oerhört glada över denna affär. Fusionen är helt i linje med vår gemensamma strategi, att bli en komplett leverantör inom skylt och dekor i Norrland. Tillsammans blir vi en kraftfull aktör, säger Emelie Jonsson, vd om sammanslagningen.

Allt under ett tak

Enligt Martin Morin kommer sammanslagningen skapa bättre förutsättningar att möta kunderna och framtidens behov, samtidigt får de tillsammans ökad erfarenhet och kompetens, allt under ett och samma tak. Den fortsatta verksamheten kommer att bedrivas i NRA Repros nya lokaler på Västerslätt.

– Vår styrka ligger i att kunna leverera våra tjänster hela vägen från idé till färdig produkt. Det är något som våra kunder uppskattar och som vi kommer fortsätta att utveckla, säger Martin Morin.

Nytt bolagsnamn väntar

Fusionen uppges innebära en stärkt produktion av skyltar och dekor och sysselsätta totalt 40 anställda. Namnet på det nya bolaget avslöjas längre fram:

– Båda företagen har en bra tillväxt och tillsammans blir vi ännu starkare. Vilket namn som bolaget kommer bära presenterar vi senare i höst, säger Emelie Jonsson.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: