Glasklara kampanjer med transparent folie

Easy Dot PET transparent L-UV passar för kampanjer på olika glasytor, till exempel skyltfönster. Foto: Pressbild

Neschen lanserar en klar printfolie för reklambudskap på olika glasytor i inomhusmiljöer. En transparent och pvc-fri produkt för såväl tillfällig som permanent användning.

Nya Easy Dot PET transparent L-UV är utvecklad för användning på olika glas- och fönsterytor inomhus. En optiskt klar polyesterbaserad printfolie med en vattenbaserad och solventfri vidhäftningsteknologi. Enligt tillverkaren är den enkel att montera och flytta utan att det bildas bubblor, och den lämnar inga limrester och krymper inte heller.

På ytor som inte är printade lovar Neschen ett “glasklart” och helt genomskinligt utseende. Folien kan sättas spegelvänt på insidan på till exempel ett skyltfönster för längre hållbarhet. Den kan även kombineras med en vit folie som kan fungera som ett laminat och ersätta vitt tryck, och på så sätt spara både bläck, tid och pengar.

Easy Dot PET transparent L-UV är certifierad för användning med HP:s latex- och uv-bläck. Den finns tillgänglig i en bredd på 137,2 centimeter och antingen 50 eller 10 meter lång.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: