Avslöjar kommande stornyhet på mässan

PUBLICERAD: 28 augusti 2023
UPPDATERAD: 31 augusti
Agfa tar med sig en storformatshybrid i form av en Anapurna H2050i LED som visas tillsammans med arbetsflödes-RIP:en Asanti.

Olika typer av storformatslösningar och mjukvaror som hjälper kunderna att utvecklas. Det lyfter Agfa fram på årets mässa. Besökarna får även höra mer om en intressant produktlansering senare i år.

Agfa-Gevaert-koncernen utvecklar, producerar och distribuerar ett omfattande utbud av storformatsskrivare och IT-lösningar, främst för tryckeriindustrin och hälsovårdssektorn, såväl som för specifika industriella tillämpningar. Huvudkontor och moderbolag ligger i Mortsel, Belgien. Koncernens operativa verksamhet är uppdelad i tre divisioner: Digital Print & Chemicals, Radiology Solutions och HealthCare IT. Alla divisioner har starka marknadspositioner och väldefinierade strategier.

– Agfa strävar efter att vara den föredragna partnern för bildbehandlings- och informationssystem på alla marknader där de är verksamma, säger Anders Österberg, säljare inom storformat/inkjet på Agfa Sverige.

Anders Österberg, Agfa Sverige.
Visar tvåmeters hybrid

När Agfa ställer ut på Sign&Print Scandinavia den 19–21 september så tar de självfallet med sig en av sina storformatsskrivare.

– Vårt största fokus är olika typer av storformatslösningar och mjukvaror som hjälper kunder att utvecklas. Det vi kommer att visa är en hybrid, en 2,05 meter bredd Anapurna H2050i LED tillsammans med arbetsflödes-RIP:en Asanti. Vi har produkter från 1,6 meters till 3,3 meters bredd och hastigheter från 28 m/h till 1 450 m/h.

Vilka är de stora produktnyheterna ni visar upp i er utställning? Blir det några premiärvisningar?

– De största skrivarna kan vi tyvärr inte visa på Sign&Print-mässan men vi kan berätta om dessa och visa dem på vårt demo-center i Belgien. Sedan har vi väldigt intressanta nyheter på gång som vi kan berätta om men som vi inte hade möjlighet att visa på mässan.

Nytt på gång

Hur har Agfa utvecklats som företag senaste året?

– Vi har gjort en spännande resa när vi har integrerat uppköpet av Inca Digital till att bli en del av Agfa-utbudet med lansering av Agfas bläck till dessa och integrerat arbetsflödes-RIP:en Asanti för Inca med lägre bläckförbrukning som följd.

– Utöver detta så har vi med Jeti Tauro-serien lanserat flexibla roll-2-roll-lösningar och lack. Vi har även utvecklat nya bläcktyper utöver de som redan finns till dessa så kunderna har ett större val av inriktning på det de önskar producera. Sedan kommer vi med spännande nyheter i slutet av året som vi gärna berättar mer om på mässan i ett pris- och produktsegment som intresserar många.

Varför väljer ni att ställa ut på Sign&Print-mässan?

– Det är en fin möjlighet att träffa kunder och berätta vad vi har att erbjuda för dessa som inte har möjlighet att åka på de internationella mässorna, säger Anders Österberg.

Läs vidare

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

PrintVis levererar omedelbara CO2-beräkningar

PrintVis, den molnbaserade plattformen för administration inom den grafiska industrin, har tillkännagett ett strategiskt partnerskap med CarbonQuota för att integrera automatiserade CO2-beräkningar i sin lösning för tryckhantering.

Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

PS Nordic utvecklar nya affärsområden

Skyltkoncernen PS Nordic breddar verksamheten med elinstallationer, entreprenad och fler typer av montage. 

PS

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong