Lackskydd från snabbt växande leverantör

PUBLICERAD: 6 september 2023
UPPDATERAD: 7 september
Anna Gnosspelius uppmanar mässbesökarna att komma och klämma och känna på PPF-folierna från GSWF.

Återförsäljaren Scandraft tar med sig exempel från sitt breda utbud av material och tillbehör för bild-, dekor- och reklamproduktion till Sign&Print-mässan.

Familjeföretaget Scandraft har huvudkontor i Mölnlycke utanför Göteborg och erbjuder allt ifrån vinyler till olika användningsområden till papper, skiv- och displaymaterial.

På mässan kommer mycket att kretsa kring GSWF:s lackskyddsfolier, som Scandraft började sälja för ett par år sedan. Då var det ett ganska okänt varumärke, men med tiden har företaget blivit ett av de snabbast växande världen som erbjuder PPF-folier, Premium Paint Protection. I sortimentet finns Platinum blank, satin och matt PPF, Smoke för strålkastare, SPF70 för soltak samt Chroma Guard som är 23 infärgade PPF-filmer, vissa med metallic-look.

GSFW:s lackskyddsfilmer finns i en rad olika utföranden.

– Kom och känn och kläm på vår PPF-film. Vår stenskyddsfolie från GSWF är marknadsledande med stort sortiment och världsledande garantier. Vi visar även upp ett stort urval av våra PVC-fria produkter och vårt breda sortiment av skivmaterial. Vi har under många år haft PVC-fria alternativ till de flesta av våra produkter, men idag har ”gröna” produkter kommit i blickfånget och då är det naturligt för oss att visa vad vi kan erbjuda. Besök oss för att få senaste nytt inom media och tillbehör som passar ditt företag, säger Anna Gnosspelius på Scandraft.

Hur har Scandraft utvecklats som företag det senaste året?

– Vi söker hela tiden förbättring och mer klimatsmarta produktlösningar. Vi kör fler egna budbilar och ser hela tiden till att de aldrig går tomma. Med sms-notifiering får kunderna bra koll och kan enkelt följa sina leveranser.

Varför väljer ni att ställa ut på Sign&Print Scandinavia?

– Det var länge sedan vi ställde ut. Vi vill träffa våra kunder och människorna i branschen och en mässa är en bra knutpunkt för det, säger Anna Gnosspelius.

Vaidas Gecas, utbildare på Wrapvirus, håller kurser med GSWF:s wrappingfolier. Här i Scandrafts monter under norska Sign, Print & Promotion-mässan i vintras.

Läs vidare

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2