2023 års upplaga av Sign&Print Scandinavia har nu slagit upp portarna. Under tre späckade mässdagar bjuds det på ett pärlband av produktlanseringar, intresseväckande seminarier och dessutom ska Sveriges bästa wrappare koras.
Sign&Print-mässan har blivit den självklara mötesplatsen för alla som arbetar med tryck och skyltning i hela produktionskedjan, samt slutanvändare inom design och marknadsföring.
I år medverkar ett sextiotal utställare från alla delar av den grafiska branschen, såväl små som stora aktörer. De visar produkter längs hela värdekedjan, allt ifrån utrustning för print och efterbehandling till mjukvara för arbetsflöden och kundhantering. Det är alltså upplagt för nya lösningar och innovationer som kan göra företag mer effektiva, hålla kostnaderna nere och generera fler affärer.
Det blir också maxad car wrapping under de tre mässdagarna. Mässpubliken får se Sveriges bästa bilfolierare göra upp i den svenska deltävlingen av World Wrap Masters, som arrangeras av KA Olsson & Gems och som äger i rum i anslutning till företagets monter, C80. Det går även att följa tävlingen via livestream på företagets hemsida.
Varje dag under mässan rullar också ett seminarieprogram om aktuella ämnen inom den grafiska branschen, den första talaren börjar klockan 10 och den sista för dagen klockan 14. Seminarierna hålls på Sign&Print-scenen, plats D30.
Sign&Print Scandinavia pågår 19–21 september på Kistamässan i Stockholm, öppet alla dagar klockan 9–17. Besökare kommer in gratis på mässan efter att ha registrerat sig på mässans sajt, signochprint.se, där det finns mer information om alla aktiviteter och utställare.
Välkommen!