Dags att synas mer för Z-reklam

Foto: Felix Alnemark
PUBLICERAD: 25 januari 2024
UPPDATERAD: 25 januari
Fredrik Wallin och Johan Zachrisson från tryckeriet Z-reklam som besöker Nordic Profile Fair för första gången.

Z-reklam vill bli mer synliga i branschen. Falköpingstryckeriet hoppas nå fler återförsäljare, berättade de under Nordic Profile Fair.

– Vi syns inte någon annan stans är i Sign&Print, säger delägaren Johan Zachrisson.

Z-reklam besöker profil- och promotionmässan Nordic Profile Fair för första gången.

– Vi visar egentligen allt vi gör i lokalerna i Falköping. Det är framför allt digitalprint. Vi gör mycket mer än vad folk tror. Det är mycket banderoller, tygprintar, dekaler och frigolit. Det är det vi försöker nå ut med till alla återförsäljare, säger Fredrik Wallin som arbetar med kundmottagning och försäljning.

Är det något ni trycker lite extra på?

– Ja, att allt är producerat i Falköping. Vi syr och gör allt själva. Och hela biten med planprint, säger Fredrik Wallin.

”Aktör att räkna med”

–Vi försöker öka hela tiden och det är kul att vi blir en aktör att räkna med. Vi försöker nå ut mot återförsäljarna och vi tar inte några slutkunder, säger Fredrik Wallin.

Ungefär 70-80 procent av tryckeriets omsättning kommer från återförsäljare och resten är lokala slutkunder.

– De får slutkundspriser men den stora biten är återförsäljarna. De har sina kunder och vi gör jobbet, förklarar Fredrik Wallin.

Z-reklam omsatte 16 miljoner kronor 2022 och gjorde en vinst på 800 000 kronor.

Läs vidare

Flygande start för Epsons etikettsatsning

Epson har tillverkat etikettpressar i över ett decennium, men i Norden har företagets fokus varit mer på traditionellt tryck. Tills nu. För ungefär ett år sedan gjordes en etikettsatsning även här i norr.
Epson-1-1024x683

Vinnarna i Packnorth Award 2024 prisas

11 glada pristagare kunde hämta hem ära, diplom, champagne och blommor.
IMGL5166

Festlig inledning på Scanpack för Konica Minolta

Scanpack hade bara haft öppet en timme när Konica Minolta korkade upp bubblet. Detta för att fira försäljningen av en etikettpress tillsammans med köparen, Knut Lundéns Tryckeri.
Konica-1-1024x683

Nu öppnar Scanpack dörrarna

I år firar Scanpack 60 år. Vi tog ett snabbt möte med Monika Ölund, affärsansvarig för mässan, för att få en aktuell statusrapport.
monika_olund_1920x1280

Senaste nytt

Slutrensat för Bengans Reklamtryck med DTF-lösning från Mimaki

Bengans Reklamtryck i Eksjö har investerat i en storformatsskrivare och en DTF-skrivare från Mimaki.
– Jag ska inte säga att jag grät men jag var inte långt borta, säger ägaren Bengt Ljunggren som nu slipper det tidsödande pillet med skärtransfer.
FotoJet---2024-09-25T095735.262

"En sömnadskund kan gå härifrån med idéer inom DTF eller laser"

Under 2022 förvärvade Scantimagruppen del av ACP Systems. Tillsammans växte affärsområdet inom tillverknings- och märkningsindustrin mellan bolagen. Det har gett starka positiva effekter.
Induktatechnologies3

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 
FotoJet---2024-10-29T111739.913

Så kan förpacknings- och etikettbranschen bli mer hållbar

Xeikon anordnar ett kostnadsfritt webbseminarium "Driving Sustainability Forward" som tar upp de förändringar som måste ske inom etikett- och förpackningsindustrin i kölvattnet av den nya EU-förordningen.
xeikon_webinarx