Dags att synas mer för Z-reklam

Foto: Felix Alnemark
PUBLICERAD: 25 januari 2024
UPPDATERAD: 25 januari
Fredrik Wallin och Johan Zachrisson från tryckeriet Z-reklam som besöker Nordic Profile Fair för första gången.

Z-reklam vill bli mer synliga i branschen. Falköpingstryckeriet hoppas nå fler återförsäljare, berättade de under Nordic Profile Fair.

– Vi syns inte någon annan stans är i Sign&Print, säger delägaren Johan Zachrisson.

Z-reklam besöker profil- och promotionmässan Nordic Profile Fair för första gången.

– Vi visar egentligen allt vi gör i lokalerna i Falköping. Det är framför allt digitalprint. Vi gör mycket mer än vad folk tror. Det är mycket banderoller, tygprintar, dekaler och frigolit. Det är det vi försöker nå ut med till alla återförsäljare, säger Fredrik Wallin som arbetar med kundmottagning och försäljning.

Är det något ni trycker lite extra på?

– Ja, att allt är producerat i Falköping. Vi syr och gör allt själva. Och hela biten med planprint, säger Fredrik Wallin.

”Aktör att räkna med”

–Vi försöker öka hela tiden och det är kul att vi blir en aktör att räkna med. Vi försöker nå ut mot återförsäljarna och vi tar inte några slutkunder, säger Fredrik Wallin.

Ungefär 70-80 procent av tryckeriets omsättning kommer från återförsäljare och resten är lokala slutkunder.

– De får slutkundspriser men den stora biten är återförsäljarna. De har sina kunder och vi gör jobbet, förklarar Fredrik Wallin.

Z-reklam omsatte 16 miljoner kronor 2022 och gjorde en vinst på 800 000 kronor.

Läs vidare

Drupa i samarbete med amerikansk printmässa

Messe Düsseldorf Group som arrangerar Drupa har ingått ett strategiskt samarbete med Printing United Alliance som arrangerar Printing United Expo i USA. 
drupa24_MT35845

Ricoh: "Alla vill se utvecklingen på inkjetsidan"

Sign&Print hängde med på en visning bland snabba jaguarer, örnar och kraftfulla drakar på Drupamässan. Vad vi pratar om? Ricohs nya maskinavatarer så klart!
FotoJet-(84)

ECO3 närmar sig flexomarknaden

Det tidigare Agfa Offset Solutions har blivit ECO3, som fokuserar på kompletta prepress-arbetsflöden inom både offset och flexo. Flexo är nytt för dem, men tekniken fungerar väl även där säger man.
eco3

Screen höjer ribban med ny höghastighetsinkjet

Screen premiärvisade en helt ny rullmatad höghastighetspress för inkjet under Drupa, Truepress JET 560HDX.
_DSC0800

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper