Spandex lanserar ny folieserie

PUBLICERAD: 21 februari 2024
UPPDATERAD: 21 februari
AUTO PPF är en serie lackskyddsfilmer som ger skydd mot stenskott och repor. Foto: Pressbild

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.

Spandex arbetar med ledande tillverkare för att utveckla skräddarsydda och innovativa produkter. Med AUTO kan professionella aktörer inom bilfolieringsbranschen förvänta sig produkter av högsta kvalitet för sina projekt, enligt Spandex, som är exklusiv distributör av sortimentet.

– Vi ville skapa ett spännande varumärke som möter det behov av kvalitet och innovation som vårt växande fordonssegment kräver, med produkter som erbjuder exceptionella kvaliteter. AUTO förbättrar nuvarande produktutbud för både applicerare och bilägare, säger säger Michael Kist, Automotive Group Market Development Manager på Spandex.

Den första serien som introduceras under varumärket är AUTO PPF som är producerad av Orafol. Det är en serie lackskyddsfilmer som ger skydd mot stenskott och repor.

Serien består av två filmer som täcker olika behov: AUTO PPF Hyper och AUTO PPF Super. Båda folierna har en självläkande yta som ser till att mindre repor försvinner när värme appliceras, så att bilen behåller sitt felfria utseende. AUTO PPF Hyper tar det ännu längre eftersom folien är keramisk belagd, vilket förbättrar dess hydrofoba egenskaper.

Enligt tillverkaren är appliceringsprocessen enkel tack vare filmernas exceptionella skäregenskaper och låg initial vidhäftning. Filmerna levereras med 10 års garanti från Orafol, vilket ger ett långsiktigt skydd och säkerhet. AUTO PPF-serien finns nu tillgänglig från Spandex.

Serien består av två filmer som täcker olika behov: AUTO PPF Hyper och AUTO PPF Super. Foto: Pressbild

Läs vidare

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm

HP lanserar fyra nya digitalpressar

HP meddelade nyligen lanseringen av fyra nya digitalpressar, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure och Indigo V2 för den kommersiella marknaden.
FotoJet-(65)

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm