Kan bli den största europeiska Fespa-mässan någonsin

PUBLICERAD: 15 mars 2024
UPPDATERAD: 15 mars
European Sign Expo arrangeras 19-22 mars i Amsterdam.

FESPA och European Sign Expo 2024 är bara dagar bort, och mässorna förbereder sig för att visa sina senaste produkter och lösningar inom skyltning och visuell kommunikation.

Med 115 utställare som redan är bekräftade, kommer golvytan 2024 öka med över tusen kvadratmeter, vilket representerar en tillväxt på 56 procent jämfört med European Sign Expo 2023. Omkring 20 procent av de bekräftade utställarna är nya.

På utställningen kommer det att vara möjligt att utforska de senaste innovationerna inom kanalbokstäver, dimensionsskyltar, digital skyltning, displaysystem, gravyr/etsning, belysta skyltar, LED, neon, out-of-home medier och skyltverktyg, inklusive skärande plottrar, lasergravering och skärmaskiner.

Här kan du se hela utställarlistan.

Ny lounge för möten

Digital Signage Lounge European Sign Expo kommer också att vara värd för den nya Digital Signage Lounge. Loungen som är ett samarbete med Navori Labs (mjukvarupartner) och APA Metal (hårdvarupartner), kommer att visa de senaste innovationerna inom digital skyltning och utforska hur de kan samverka symbiotiskt med tryck.

Loungen kommer också att inkludera ett demoområde samt ”chats by the fire”, där de kommer att erbjuda lärorika och inspirerande diskussioner levererade av branschexperter och erbjuda nätverksmöjligheter som gör det möjligt för gästerna att utbyta idéer med andra yrkesverksamma.

Michael Ryan, chef för FESPA Global Print Expo och European Sign Expo, säger:

– Vår European Sign Expo-evenemang välkomnar varje år tusentals besökare att utforska otaliga möjligheter inom skyltning och visuell kommunikation, och vi ser fram emot att växa ännu mer i år. Det är den perfekta plattformen för att nätverka med andra framsynta skyltproffs och upptäcka de senaste trenderna och utvecklingarna inom skyltteknologi, mjukvara, förbrukningsvaror och applikationer. European Sign Expo 2024 ser ut att bli den största europeiska skyltmässan hittills, och med flera nya aktiviteter kan vi knappt vänta oss att se vad årets evenemang kommer att innebära.

Åtkomst till alla utställningsområden är gratis för medlemmar i en FESPA National Association eller FESPA Direct. Biljettpriset är 80 Euro för icke-medlemmar. En entrébiljett ger också gratis tillträde till FESPA Global Print Expo, Personalization Experience och Sportswear Pro.

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Här är de nominerade i Packnorth Award

Juryn i Packnorth Award 2024 är nu klar med sitt arbete.
FotoJet---2024-09-27T132418.775

Senaste nytt

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1