Affiliprint inleder samarbete för AI-stödd direktreklam

PUBLICERAD: 22 april 2024
UPPDATERAD: 23 april
Adnymics och Affiliprint inleder samarbete.

Affiliprint ansluter sig till tyska Adnymics. Expansionen inkluderar AI-stödd direktreklam.

Tyska Affiliprint har också verksamhet i Sverige, Belgien och Nederländerna. Företaget arbetar med trycktjänster, annonser och direktreklam och är en del av marknadsföringskollektivet Linehub som finns i samma länder.

Linehub distribuerar kuponger, presentkort och produktprover via andra företags mediekanaler som till exempel tidningar, paket och leverenstjänster. Bland kunderna finns företag som Hello Fresh, Booking.com och NA-KD.

AI-stödd direktreklam

Nu ansluter sig Affiliprint till Adnymics och dess varumärke ParcelDealz. Adnymics erbjuder tryckt reklam och personaliserade inlägg i paket. Under 2022 utvecklades en plattform för att ge kunderna möjlighet att använda sig av smarta inlägg från en etikettprinter för riktade kampanjplaceringar.

Samarbetet kommer innebära att produktportföljen hos Affiliprint utökas med AI-stödd direktreklam och en smartare paketeringsprodukt än tidigare.

– Vi är glada över att välkomna Adnymics och ParcelDealz för att tillgodose behoven av skräddarsydda paketinlägg och trycktjänster. Över det senaste decenniet så har vi självständigt drivit flera olika innovationer på marknaden. Nu sammanför vi vår expertis, data och nätverk för att tillsammans erbjuda våra kunder tjänster av högsta kvalitet, säger Malte Grundmann, Managing Director på Affiliprint, i ett pressmeddelande.

 

Läs vidare

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Senaste nytt

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg, till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922