
Addbrand presenterade sitt nya rullsortiment på mässan. Det handlar bland annat om PP-film, fine art-papper och canvasmaterial.
Tidigare har Addbrand endast haft arkmaterial i sortimentet men för ett år sedan förvärvade de den grafiska leverantören EWJ i Danmark och sedan i mars har de börjat sälja deras utbud av rullar.
Bara senaste veckorna har det tillkommit flera produkter i portföljen.
– Sedan i våras har vi kompletterat upp så många av de här produkterna är helt nya. Vi fyller på hela tiden med nya produkter, säger Rickard Fredlund, försäljningschef på Addbrand.
Fyra nyheter
En av rullnyheterna är Expance som är en PP-film som är extra kraftig med sina 300 mikron.
– Den är bara två veckor gammal men redan en storsäljare. Den har anti-curl så att den inte viker sig. Bara på mässans första dag sålde vi ett 20-tal, säger Rickard Fredlund.
Addbrand visade också canvasmaterialet Matisse.
– Den är också kraftig, fin och väldigt prisvärd. Den passar till latex och UV.
De har också ett posterpapper och ett fine art-papper för konstaffischer.
– Konstpappret har varit väldigt populärt. Det snurrar på bra här och vi har massa andra grejer som miljövänliga pennor och tävlingar. Vi har gjort hur mycket affärer som helst i montern. Det är därför vi är här.