
Den 13 november återvänder Girls Who Print Day Conference med ”Fempire”. En uppmaning att bygga, styra och äga sin framtid inom print.
Girls Who Print är ett nätverk för kvinnor inom den grafiska industrin med syfte att hjälpa kvinnor att bygga sin profesionella styrka, ta plats i branschen och äga sin roll i framtidens tryckindustri.
”Samtidigt som diskussionerna om kompetensförsörjning, representation och personalhållning fortsätter inom tryck- och grafisk kommunikation, agerar Girls Who Print med sin 13:e årliga Girls Who Print Day Conference” skriver organisationen i ett pressmeddelande.
Fempire pågår 13 november klockan 10-15 via Zoom.
”Uppmaning till handling”

Seminarierna ska ge deltagarna verktyg att leda där de står, ta kontroll över sin riktning och stärka kvinnors gemensamma inflytande i hela branschen. Programmet innehåller även den årliga prisutdelningen Girls Who Print Awards och panelen Women in Leadership.
– I genomsnitt tar det kvinnor fem år längre än män att gå från en ingångsposition till en chefsroll, och skillnaden i karriärutveckling ökar därefter. Fempire är en uppmaning till handling – att ta kontroll över sin karriärväg genom att bygga grunden, äga sina prestationer och styra sin resa mot framgång med självförtroende och målmedvetenhet, säger Deborah Corn, vd för Girls Who Print.
Mer information finns på organisationens hemsida.







