V-TAB Västerås får pris för kvaliteten

PUBLICERAD: 10 juni 2010
UPPDATERAD: 10 juni

Tryckeriet V-TAB Västerås med produkten VLT uppfyllde de högsta kvalitetskraven i IFRA:s tävling och blir invalda i den prestigefyllda International Newspaper Color Quality Club.

– Det är otroligt roligt att vi lyckats med att uppfylla alla kvalitetskraven som denna tävling ställer. Det är hur vi arbetar med kvalitetsfrågor som har gjort skillnaden. Det här är stort, man kan jämföra det med att en restaurang hamnar i Michelin-guiden, säger Johan Berggren platschef i Västerås.

Vinsten innebär bland annat att V-TAB får vara med i The Winners Book som ges ut av IFRA. V-TAB Västerås vann 2009 den svenska tävlingen Årets tidningstryckeri.

– V-TAB har under flera år arbetat konsekvent och målmedvetet med kvalitetsutveckling. Det är naturligtvis oerhört glädjande att vår Västeråsanläggning nu erhållit detta erkännande, säger produktionschef Fredrik Hernnäs.

– Vi har har sedan lång tid tillbaka ett bra samarbete med V-TAB för tryckningen av vår tidning och har en samsyn om att kvalitén är viktig för vår gemensamma framgång. Vår upplevelse, som kund hos V-TAB, är att de här frågorna alltid har prioriterats. Att de får ta emot priset är inte förvånande, säger Göran Lundberg tf tidningschef VLT.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)