Ny distributör för Profoto

PUBLICERAD: 31 augusti 2010
UPPDATERAD: 14 november

Network Innovation, NI, börjar distribuera Profotos sortiment. Från den 1 september tar NI över distributionen och service på Profotos alla produkter på den svenska hemmamarknaden. Profoto kommer att säljas genom Network Innovations nätverk av fotohandlare.

– För Network Innovation passar Profoto in extremt bra i NI:s fotoavdelnings övriga sortiment, säger Erik Pettersson, sälj- och marknadschef på NI. Profotos produkter är ofta våra kunders första val och gifter sig bra med våra bakstycken från Phase One & Mamiya, skärmar från Eizo samt skrivare från Epson.

– Denna nya strategi att bygga försäljningen med fler återförsäljare är avgörande för att nå ut till hela svenska marknaden. Fler försäljningsställen ökar dessutom tillgängligheten och servicen för alla gamla och nya Profoto-användare, säger Micke Johansson, Area sales manager på Profoto. Speciellt nu då vi under hösten kommer att lansera ytterligare en ny kompletterande produktlinje för en bredare målgrupp.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01